Stratos med 3 barn Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 La oss si feks 4 barn på 6 år. -Er det galskap? -Vil man klare seg økonomisk med en inntekt på 1,1 mill og et lån på 2,5 mill? -Vil man klare jobbe 100% og ta seg av ungene og huset? -Annet man bør tenke på?
våken_om_natta Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Ang. det med å jobbe 100 %... Jeg har to barn med 3 år mellom. Kvier meg for å begynne å jobbe fullt nå mens de er så små. Føler at vi bare får tid til å være ordentlig sammen i helgene. Økonomisk sett har vi ikke noe valg dessverre. Full jobb og 4 barn syns jeg hørtes heftig ut.
Honningmelon Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Har ikke 4 tette selv, men svarer ut i fra hva jeg syns. -Jeg syns ikke det er galskap -Økonomien bør ikke være et problem -Jeg personlig hadde nok ikke klart å jobbe 100% og samtidig ta meg av 4 barn
Stratos med 3 barn Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2009 Sånn sett er vi forskjellige Mine er det 14 mnd imellom og jeg jobber 100 %. Står tidlig opp for å kunne ha litt lengre ettermiddager da Godt vi ikke er like alle mann!
Stratos med 3 barn Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 Nei, jeg ser også for meg at det nok må være bra slitsomt med den jobbinga altså! Men så spørs det om man vil klare seg med mindre penger da....?
Tre jenter søte små Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har tre tette, eller det vil si at det er to år mellom hver. Vi fikk 3 stk på 4 år. Det går veldig fint at begge jobber 100%. Men det hadde vært helt annerledes hvis mannen var mye borte med jobben og sånne ting. Ingen av oss jobber overtid eller om helgene. Eventuelt skjer jobbingen etter kl 20. Så hvis mannen er flink til å stille opp hjemme og dere ønsker fire tette så går det fint Man får til det man vil får til
våken_om_natta Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Kommer jo litt an på hva du jobber med da. Når jeg begynner på jobb igjen etter permisjon, må vi alle opp senest kl 6, og da har vi det travelt!!! Alle er hjemme igjen i 16-tida. Eldstemann er glad i å legge seg om kvelden, så han er tidlig i seng. Føler at jeg ikke får sett ham nok jeg da. Han er litt over gj.snittet trassig, og det føler jeg en del på. Nå har han jo fått søsken, og det blir enda mindre tid. Skulle gjerne jobbet 80 %, men da sprekker budsjettet gitt. Har du råd til å jobbe litt mindre da?
Sånn kan det gå Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Våre 4 yngste fikk vi på 5 år og 7mnd. I tillegg har vi de 4 eldste da som kom på 7 år og noen dager og mellom nr. 4 og 5 er det 21 mnd så de er ganske så jevnt fordelt hele gjengen. "-Er det galskap? :)" Nei, hvorfor det? "-Vil man klare seg økonomisk med en inntekt på 1,1 mill og et lån på 2,5 mill?" Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle gå. "-Vil man klare jobbe 100% og ta seg av ungene og huset?" For oss går det i hvert fall helt fint. "-Annet man bør tenke på?" Ikke noe jeg kan komme på.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2009 Er på jobb i 6 tiden jeg, men da ligger de andre hjemme å drar seg enda om de har lyst. Mannen tar de til bhg i ca 7.30 tiden tipper jeg, og jeg henter de igjen i 14.30-15 tiden. Nå har jeg jo råd til å jobbe mindre, men har ikke behov for det. Med evt flere munner å mette vet jeg ikke... Litt over gjennomsnittet trassig han på snart 3 år i dette huset også, mens hun på 1,5 år er "bare med", like blid. Utrolig hvor forskjellige de kan bli
Stratos med 3 barn Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2009 Hehehe, hva man bekymrer seg for på forhånd, eller hva?
Stratos med 3 barn Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2009 Vi har det som dere Prioriterer hverandre først, også jobber vi kanskje overtid etter 20.00 om det er strengt påkrevd!
Fire småtroll Skrevet 26. mai 2009 #12 Skrevet 26. mai 2009 Eldste min var 7,5 år da nummer fire ble født, så jeg synes naturlig nok ikke det er galskap Vi har mindre i inntekt og nesten like mye gjeld, det går fint, men vi har ikke penger til å sløse vekk. Vi jobber begge 100% og vi prioriterer å bruke noen av pengene vi tjener på å ha vaskehjelp. Det går helt greit, men ting må planlegges litt, vi setter f.eks opp 14-dagers middagsmenyer og prøver å handle en gang i uka. Jeg vurderer å jobbe 80% fra neste høst, da vil jeg jobbe 6-timers dager så ikke ettermiddagene skal bli så travle nå som ungene vokser til og har mer aktiviteter på fritiden. Tror ikke det er noe spesielt mer du må tenke på, jeg synes det er veldig koselig med "stor" familie. Du må ha stor bil da
erteposen + 4 Skrevet 26. mai 2009 #14 Skrevet 26. mai 2009 He, he..du beskriver jo meg igrunnen:) - ja, jeg er gal!!! - en vil alltid klare seg økonomisk med en såpass høy og sikker inntekt, og er 2,5 mil. det eneste en har i lån er det ikke ille. - ta seg av barna og huset er jo veldig relativt. En må ha system og praktisek løsninge som legger til rette for at barn og voksne enkelt kan holde orden t.d klær. Vi satser på å jobbe fulltid etter tvillingene er 1,5 -2 år. Jeg tror en må tåle at huset ikke alltid er tipp topp, og at "syden" turer blir lukses. Klart det er stor forskjell økonomisk på 2 og 4 barn. Vi er 7 søsken, og mine foreldre har med unntak av et par år der de begge gikk i 80% stilling jobbet 100%. En blir mer selvhjulpen når en har flere barn. Jeg var sjokkert over venner som hadde mødre som pakka og tok ut gymtøyet:) Selv om vi har bodd i flere land og reist mye pga. arbeidet til mine foreldre, så er det ikke ferieturene vi som voksne husker. Søndagsturen, overnattingene ved fjellvann, hele familien male på lerret i hagen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå