Gå til innhold

Hvor har dere bodd hvis dere har vært i Mummidalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å dra dit i sommer og prøver å finne innkvartering. Vi kommer til å fly, så har ikke bil. Det vil si at vi er avhengige av offentlig transport til Mummidalen fra hotellet uten å måtte gå altfor langt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde på hotell i Åbo (Turku). Det gikk buss til og fra mummidalen fra hotellet. Jeg kan prøve finne navnet på hotellet hvis du vil. Ellers finnes det hotell i Nådendal også...det er i den byen selve mummidalen ligger i. Byen er ikke så stor så det er ikke så lange avstander. Hotellene husker jeg at var ganske dyre i Nådendal.

Skrevet

Takk:-) Øsnker gjerne å vite hvilket hotell ja, særlig hvis du var fornøyd! Finnes veldig dyrt SPA hotell i Nådedal ja, men vet ikke om det er verdt så mye.

Hvordan var selve parken? Passer det for barn på ca. 2,5 år? Og hvordan var egentlig stranda i parken? Håper på sol.....

Skrevet

Hotellet heter Sokos hotell Hamburger Børs og ligger mitt i Åbo (Turku). Det er et fint hotell, tror faktiskt den var 4 stjerner. Helt greit, reint, fint, tv, restaurang og en liten badebasseng. Frokost var inkludert i prisen og jeg husker at frokosten var kjempebra:). Det var ganske billigt og i tilegg har de sammarbeid med mummiverden sånn at du får kjøpt billetter på hotellet. Det rekommenderer jeg fordi jeg husker det var kjempelange køer til billettsalg mens de som hadde kjøpt billettene på forhånd kunne gå rett inn.

Det er ganske mangen barnefamiljer på hotellet ettersom mangen bor der som skal besøke mummidalen men vi er jo glad i barn:)

Som sagt så gikk det buss fra og til hotellet men ikke hele dagen så dere må sjekke tidtabellen.

Mummidalen var gøy. Jeg tror det passer bedre for litt mindre barn enn for de større barna. Vi var der da gutten vår nettopp fylte 2 år og så sommaren etterpå da han blev 3 år. Han storkoste seg!

Det er ikke masse ting du kan ta av karuseller eller fartfylte ting. Det er mer roligt tempo, mummitrollen går ute blandt folk og barna kan se forestillinger og gå inn og undersøke husene og båtene o.s.v. Det er gangstiger i skogen der du kan gå inn i grotter og labyrinter. Bruk god tid og ta det roligt så barna får se alt. Bare ten at dere skal ha det gøy men roligt...jeg vet om mangen voksne som syns det er kjedeligt fordi det ikke er så mye som skjer. Mummidalen skal være mer undring, roligt tempo, akkurat som Mummitrollene lever:)

Stranden er liten men sandstrand. Du kan sette deg ned på et pledd. Vannet er ikke så varm...eller spørs hvilken tid på sommaren du skal dra.

Jeg er enig i at spa hotellet er litt vel mye siden dere likevel ikke er så mye på selve hotellet.

Håper dere får en fin dag. Et tips til er å ta med litt mat. Der er restauranger eller spiseplasser men det er nok så dyrt. Kan være greit å ta med mat til et måltid og så vann og drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...