Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å trene litt i svangerskapet. Ikke bare for å passe på vekt, men for å bygge litt muskler og kondisjon:)

Sykler ute og skal begynne å gå på orbitreken min. Men hva med styrketrening? Bør kanskje få med det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syrketrening er bra - men du bør begrense det til det du føler er akseptabelt nivå for deg - du skal ikke presse deg mer enn nødvendig, for det er vanskelig å bygge seg opp i en graviditet, men lett trening er bare sunt!

Selv går jeg ca 2,5 km tur hver dag og jeg sykler til og fra barnehagen for å hente og bringe datteren min på 3 år.

Har kjøpt boka; En sprek, slank og sunn mamma - der står det litt treningsøvelser etc - virker veldig fin, men man trenger ikke kjøpe noen bøker for å lese seg frem, det viktigste er at du tar hensyn til din egen kropp og tilpasser treningen etter formen din - med andre ord, bruk sunn fornuft!!

Klem fra

Skrevet

Trener tennis aktivt og skal holde på med det til jeg ikke orker mer;) Hehe... Da blir det sykling inne foran tv'en også må jeg trene litt styrke også. Ikke så flink til det. Men, som sagt over her, man må ta hensyn til kroppen sin og bruke sunn fornuft:) Lykke til!

Skrevet

Dere er kjempeflinke:) Jeg skal ut å sykle i dag. Sykla masse denne uka og langt også. Trenger all kondisjon og styrke jeg kan få de neste månedene:) Var nesten sengeliggende forrige svangerskap, la ikke på meg fett, men 17 kg vann på 2 uker. Det gjør sitt med kroppen. Ble satt i gang 4 uker før tiden og hadde en tung fødsel med rier uten stopp. Denne gangen vet jeg at sånt kan skje og vil være litt mer forberedt fysisk sett:)

For å si det rett ut: det var jævlig tungt å dra med seg 17 kg ekstra sånn plutselig. Hadde jeg vært litt mer trent ville jeg orket litt mer:)

Lykke til med svangerskapet:)

Skrevet

Jeg trener svømming, løping, høypuls, bakkeløp, styrketrening, kort sagt det meste. Og jeg går 40 min til jobb.

Rundt 8 timer i uken trening pluss jobbgåingen. Har redusert noe å intensiteten, men det er bare når jeg kjenner at kroppen ikke vil jobbe med melkesyra. Noen ganger går det helt fint og da gir jeg bånn gass. Er i uke 22 nå, men har trent fullt hele veien. Var litt engstelig i starten, men legene forsikret meg om at det ikke var noe galt i å trene. Så det er bare å stå på jenter!

Skrevet

jeg har fått beskjed ifra pt og lege så lenge man har vært aktiv før graviditeten kan man fortsette som før, men stoppe hvis man kjenner på kroppen at det føles feil. så jeg fortsetter slik som jeg har gjort før. bare kvalmen som setter en stopper noen dager:)

Skrevet

Hei, jeg er 4+5 idag. Jeg fikk bekkenløsning før gravidtesten slo ut. Hadde kraftig bekkenløsning m de to andre og.

Men jeg trener på spenst. går forsiktig på tredemølle som jeg tar motbakke på, ellers sykler jeg og trener styrke på overkroppen. Trente ikke med de to andre, men synes trening er deilig og vil fortsette til kroppen sier evnt stopp av seg selv. Lykke til. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...