Gå til innhold

1 åring som ikke vil høre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten morsom ettåring (ble nettopp ett år). Han elsker å rote i bøkene våre, men siden vi har mye bøker som vi ikke vil legge bort pga klåfingra unge står de fortsatt lett tilgjengelig for han. Vi vil gjerne ikke gi han helt overtaket over oss ved å rydde bort ALT vi er redde for, så vi har tenkt å la bøker stå og lysestaker få forbli på bordet ol. Gutten min elsker å drive med bøkene, og er stadig vekk borte ved de.. drar de ut av hylla og blar i de, og prøver å rive ut sidene. Da setter jeg boka på plass, og sier rolig "nei ****, det er boka til mamma", og da strekker han ut hendene og skal ta ut boka igjen.. dette gjentar seg 10 ganger, og jo flere ganger jeg tar bort hendene hans og sier rolig "nei", jo morsommere er det. Han bare gliser og ler. Noe har tydeligvis gått feil siden han syns ordet NEI er morsomt ;) Tar han etterhvert bort fra bøkene og finner frem noe annet til han, men likevel er han tilbake ved bøkene igjen rett etterpå.. så, hva gjør en flink mamma i den situasjonen? Begynner å bli litt lei for å si det sånn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg. Han ga seg ganske fort og jeg kunne ha stående framme alt jeg ville. Men jeg lot det være et par gamle bøker som det ikke var så farlig med som han fikk lov å bla i. Laget også en album med kjekke ting å se på som han kunne herje litt med. Han fikk en egen krok med bord/stol og sine egne ting i stua. Han lærte fort hva som var lov og ikke lov. Hadde aldri problemer med at han ødela ting. Kunne ha alt stående framme. Men det er klart det er forskjell på unger. Tror kanskje min var litt enkel å dressere. Han er det fremdeles.... så jeg tror absolutt det er forskjell på unger.

Skrevet

Fryktelig rart at jeg må ta han vekk fra bøkene SÅ mange ganger, han gir seg jo aldri ;) Er jo litt komisk også da, er jo bare såvidt jeg klarer å holde meg fra å le når jeg tar bort hendene hans for ørtende gang og han bare smiler for seg selv.. Han har sine egne barnebøker som han får leke så mye han vil med, men det er likevel våre bøker som er den største interessen. Litt seigere min unge enn din da tydeligvis ;)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...