Gå til innhold

"Du må da minst vente tvillinger!"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, jeg er så lei av at alle skal kommentere størrelsen min. :(

Jeg er i uke 33, er det så rart at jeg er godt synlig gravid da?

I utgangspunktet er jeg fornøyd med den struttende magen min, men når den blir kommentert som abnormalt stor hele tiden - hvilket den virkelig ikke er - blir jeg litt satt ut.

Er det bare jeg som har særdeles tankeløse venner og bekjente, eller er det vanlig at alle har lov til å si hva som helst til gravide?

 

Hjertesukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk de samme kommentarene selv. Jeg er lav (158 cm) og dermed struttet magen en del, og jeg hadde MYE fostervann, det hjalp ikke akkurat på:/

 

Fikk tvillingkommentaren fra vilt fremmede og det som var. Familien hadde en tendens til å si "huff, så stor du har blitt stakkars deg". Til slutt begynte jeg bare å lukke øra og drite i hva dem sa, svarte rett og slett ikke på tiltale når de sa slike ting.

 

Håper du klarer det samme, for jeg vet at jeg ble ganske så deppa når jeg hadde hørt så stor du er i lang tid og i tillegg fikk strekkmerker:/

Skrevet

Jeg syns det er du som er nærtagene.

Jeg hadde veldig stor mage begge ganger og når andre sa de tingene til meg strøk jeg meg over magen og sa ikke sant, den er stor. Og var stolt over at den var stor:o)

Skrevet

Uff ja, det er dessverre en del som glemmer vanlig folkeskikk når det gjelder gravide, det er visst helt greit å kommentere mage, kropp vekt og utseende.

 

Kjenner meg igjen fra når jeg ventet førstemann... ikke spesielt koselig å få sånne kommentarer.

Husker det var ei som kommenterte høyt og tydelig på jobben at fingrene mine så ut som kjøttpølser (hadde ødem grad 3). Og i magen måtte det minst være tvillinger så diger som jeg var.

 

Fortsett å være stolt av den struttende magen din, det har du all grunn til!

Lykke til med fødselen og med baby

 

klem

Skrevet

Vi er nå forskjellige...

 

Jeg er lita 155 cm, og i 26. uke. Har lagt på meg mye, men er fornøyd med min store flotte mage...

 

Jeg får kommentarer som at jeg er "lita", og magen knapt vises. Føler at det er fordi jeg er så rund ellers, og bli lei meg for det!

 

Jeg ville likt å høre at jeg har fått stor mage og at det synes godt at jeg er gravid, og ikke bare har blitt feit liksom...

 

Mange sier nok også sånne ting av mangel på noe bedre å si. De synes kanskje du har stor mage i forhold til hva du hadde fra før, og synes det er koselig å se deg sånn :-)

 

Neppe noen som mener noe vondt med det. I tillegg så glemmer folk fort hvor stor magene egentlig kan bli når en er gravid, og kanskje derfor tror det er normalt å ha mindre mage...

 

Neppe noen som mener noe vondt med det! Gravidmager er jo flotte, uansett størrelse. Og mange liker å høre at de har STORE mager(når de selv er gravide), så kanskje derfor de sier det til andre :-)

Skrevet

Herregud å nærtagende folk er da. Er ikke negativt ment når folk sier slikt. Er ikke det samme som "du er feit" visst dere ikke forstår det.

Slike kommentarer om magen får jeg helle tiden, bare kos synes jeg.

Skrevet

Jeg har fått slike kommentarer i alle mine svangerskap.

Men jeg gidder ikke bry meg så mye om de.

 

Denne gangen, sier jeg bare, nei da, det er nok bare en, har vært så mange ganger på ultralyd, at det skal jammen være rart hvis det skal ligge to der ;-)

 

Ikke bry deg, alle bærer forskjellig.

På jobb fikk jeg til stadighet høre fra en kollega som har en søster som har termin noen dager etter meg, at hun er mye mindre enn deg, åååå så stor du er blitt...

Ja vel, det er slik jeg bærer disse barna mine. Har vært slik alle tre gangene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...