Gå til innhold

hvor sitter barnet under mating?


anema80

Anbefalte innlegg

 

Vi har begynt med grøt og prøvd ut noen måter å gi mat på da.

Hva gjør dere?

 

Jeg veksler mellom å ha mini på fanget, mens både han og jeg spiser. eller ha han i vippestol.

Det blir mindre søl på meg når han sitter i vippestol, men han blir fort urolig der, og mister konsentrasjonen. Jeg blir nedsølt når han sitter på fanget mitt, men han spiser bra og synes det er stas å smake på vannet mitt :)

 

Smekka er en historie for seg selv.. den skal han absolutt spise på under mating, så jeg vurderer nesten å fjerne den,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke så mye mat min får enda, kun smaksprøver på grøt enn så lenge. Men han sitter i vippestolen, syns det fungerer greit enn så lenge. Har en leke å avlede han med, om han blir for urolig, vil bla gjerne låne skjeen, men det får han ikke enda :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det har jeg ikke tenkt på, avledning ja.. hehe.. min låner skjeen da, men da holder jeg i enden. han vil nemlig helst stikke den langt inn i munnen. Får bare en halv porsjon grøt om dagen da. og det meste går nok ut... han klisser og klasser med fingrene i munnen, og smatter og sikler.

 

herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ha småtten på fanget, fordi jeg synes det er koselig - også blir det mye mindre søl. Hvis han sitter i vippestolen skal han jo hele tida pakke hendene i munnen mens han spiser.

 

Siden du skriver at det blir så mye søl på deg når du har ham på fanget, anema80, så kliner jeg til med en t-skje-beskrivelse, jeg: Jeg setter småtten i venstre armkrok. Hans høyre arm har jeg bak meg, og hans venstre arm/hånd holder jeg i min venstre hånd. Slik har jeg kontroll på begge hendene hans, og han sitter trygt og godt og slapper av. Da kan jeg også vippe han så mye bakover som jeg vil. (Justerer med å ha bena i kryss, sette venstre fot oppå noe eller lignenede.)

 

Er igrunnen ganske koselig å gi fast føde! :) Her får han grøt til kvelden, og litt svisker. På formiddagen har han fått banan og grønnsakspuré - men ikke hver dag. I kveld fikk han også smake fruktmos fra Nestlé: eple og banan. Alt går ned på høykant, og det er jo kjekt! :)

 

Har egentlig planer om å lage mat til småtten selv, slik jeg gjorde til eldstemann, men siden vi flytter om ei uke blir det ikke aktuelt før vi er på plass i den nye leiligheten - så foreløpig går det i ferdigmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for teskje beskrivelsen Itsreik, den skal jeg prøve ut! Utrolig koselig å gi fast føde ja. En helt ny måte å samspille med mini på. Merker at han liker å sitte på fanget å kose seg med mat.

 

Har prøvd å gi han fruktmos fra hipp, men det falt ikke i smak.. Sviskene gikk ned, men han var sjeptisk..

tenker også å lage maten selv etterhvert. Laget jo sviskemosen med stort hell, synes jeg selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itsrejk!

 

Det fungerte veldig godt å ha mini på fanget på den måten du beskrev :) Han satt godt og han spiste godt, og virket veldig fornøyd..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...