Gå til innhold

Hvor tidlig kan man legge inn dren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en som har sluttet å høre. Skal til legen i morgen og er veldig spent på hva vi får vite der. Hører om veldig mange som får dren i 3-4 års alderen, men lille er jo mye yngre enn det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste her fikk i begge ørene da hun var litt over året (15 mnd ca, om jeg ikke husker helt feil).

Men jeg antar at de i teorien kan legge inn tidligere enn det også, om det er behov.

(tips for badesesongen forresten; apoteket selger ørepropper med pannebånd over til drenbarn. Helt genialt! Hu her elsker å bade, og å holde hodet over vann er en umulighet. Men med de pluggene går det finfint å bade og dykke)

Skrevet

snuppa her i huset fikk lagt inn dren ca 1 mnd før hun fylte 2 år.

Skrevet

Hvis det er vann i ørene, og legen finner ut at det er fornuftig med dren - så setter de inn på barna.

Det har jo også noe med språkutvikling å gjøre, at barnet ikke skal falle bak pga hørsel.

Lykke til!

Jeg har selv hatt dren siden jeg var 4år til jeg ble 15år..

I flere omganger såklart - drenet vil hos de aller fleste falle naturlig ut etter/innen 1-2år.

Du skal være forsiktig med å få vann i ørene, derfor gå på apoteket og kjøp ørepropper (silikon) som former seg etter barnets øre.

Noen bruker badehette/pannebånd også.

Allikevel, vær forsiktig og påpasselig med vann i ørene når barnet har dren.

Bare spør om du lurer på noe altså :o)

Skrevet

Mellomste jenta vår satte inn dren da hun var 12 mnd. Eldste da hun var 2,5 år

Skrevet

tusen takk for svar. lille er bare 3 mnd så er veldig spent på hva de kan gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...