åsha Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Var på UL i går og der fikk jeg termin den 01.11, selv har jeg og legen 19 okt, hva kan det ha seg at det skiller så mye, stoler mest på min egen jeg. Morkaka ligger nederst, så skal på ny UL om 10 uker for å se om den har flyttet seg. Noen som har vært borti det før? Er det vanlig at den flytter seg, eller er sjansen stor for at den blir liggende?
Minnie_Moon Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Det med at termin kan variere kan komme av at det varierer litt på hvor lang tid egget har brukt på vandringen fra eggleder og til det festet seg i livmoren, i tillegg til at det er litt variasjon på hvor raskt babyen vokser. Ut fra babyens størrelse fastsettes en termin, men det betyr jo ikke at den ikke kan komme før eller etterpå. Bare at utfra størrelsen er det sannsynlig at man har så lenge igjen :-) I de aller fleste tilfeller flytter morkaka på seg. Den er så stor i forhold til livmoren nå, så det er ganske vanslig at den ligger litt i veien, men når livmoren vokser og strekker på seg dras ofte morkaken vekk fra åpningen. Ville ikke tenkt så mye på det var jeg deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå