Gjest Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er så drita lei av debattene om unge versus modne mødre, de tilfører overhode ingenting konstruktivt, derfor la jeg ut tråden "hvis jeg fikk barna mine ti år før", og jeg har fulgt interessert med på responsen. Det er jo ikke slik at alle i en aldersgruppe er like. Noen fellestrekk er det jo, men like mye på tvers av alder. Men om jeg hadde fått mine barn ti år før, så hadde mitt liv og mine barns liv vært annerledes. Hvor mye er vanskelig å si, for livet formes jo av erfaringene men gjør seg. Og de som nå er unge mødre, hvis de fikk barn ti år senere, tro hva deres liv ville bydd på? Jeg er fornøyd med livet mitt slik er er (i store trekk), og er sjeleglad for at jeg ikke fikk barn når jeg var 18. Men jeg kan ikke dermed si at unge mødre har valgt feil fordi de har valgt en annen rekkefølge i livet. Men jeg tror suksessfaktoren her er valg av partner. Er man heldig og treffer en man kan leve sammen med tidlig i livet, er det også naturlig å få barn før. Jeg er bare så vanvittig glad for å ha barn med den mannen jeg har, og ikke med en av exene mine!
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 I grunn ganske enig med deg:) men det hender seg fordet at jeg tenker på åssen livet hadde vært hvis jeg hadde ventet noen år til^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå