Gå til innhold

Keisersnitt og sterilisering?? psykisk utslitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går her høygravid, har veldig lyst å sterilisere meg, så jeg slipper å få flere upsann barn ;-)

Men går det an å be om å få keisersnitt, slik at jeg kan steriliseres samtidig??

Jeg har tatt ks med første, så magen har allerede det irriterende arret, ellers ville jeg aldri valgt keisersnitt igjen, for jeg var i mye bedre form etter vanlig fødsel...

Men jeg er så deppa for tiden, alt er galt, jeg bare sipper, har mye smerter, og er sååå lei.

Visste ikke at det gikk an å bli SÅ lei!!!

Har ikke opplevd det før...

I tillegg sliter jeg med gallestein... Og har hatt en del smerter i forrhold til det, og når det kommer, får jeg som regel voldsomme kynnere også, og da synes jeg det gjør enda vondere!!

Jeg trodde ikke jeg skulle si det noen gang, men jeg orker snart ikke mer....

Hva kan jeg si til legen?

Er det noe som kan få legen til å henvise meg til sykehuset??

Jeg har sm mål rett over det grønne området.

Kan jeg be om vekstestimering??

Men jeg hadde høye mål ved de andre graviditetene også, så det er jo ikke noe nytt.... men formen kan ikke sammenlignes med noen av de andre...

ikke meningen å klage slik, men jeg begynner å bli bekymret for meg selv her, for jeg kjenner ikke meg selv lenger....

Håper noen kan skrive noen ord...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din. Ikke legg noe i mellom (legg heller på litt, vi kvinner er altfor flinke til å si at det går bra når det egentlig henger i svært så tynnslitte tråder...).

Fortell om bekymringene dine. Be om en vekstestimering, og be om en samtale med jordmor på sykehuset før fødselen.

Husk at et planlagt snitt vil de helst gjøre litt før termindatoen, da det ikke er optimalt om du skulle gå i fødsel av deg selv...

Lykke til *klemme*

Skrevet

Takk skal du ha.

Det er hardt å ha det slik jeg har det nå.

Men som du sier, jeg prøver å blåse det bort når jeg snakker med andre. Men jeg tør ikke gå ut, i redsel på å måtte snakke med noen...

Har aldri opplevd det slik før jeg.

Men jeg sliter med å legge ut om meg selv når jeg sitter hos legen.

Vet ikke hvorfor.

Skrevet

Ta deg en tur til legen ja.

lykke til!!!

Skrevet

Det koster 6000 kr å sterilisere seg med mindre man har en medisinsk grunn for at man ikke bør få flere barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...