Gå til innhold

mye gulping? begynne med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et lignende innlegg litt tidligere, men fikk aldri no svar, men prøver igjen.

Snuppa her gulper no vanvittig. En gang om dagen kommer alt opp, virker det iallefall som. Vi har begynte med to grøtmåltider om dagen, ellers er det bare mm enda. Hun spiser en halv porsjon grøt om morran, og så gir jeg henne mm etter en halvtime. Etter å ha sugd i 5 min så reiser jeg henne opp og da kommer det MYE opp igjen. Sånn var det i dag. Det varierer veldig når på dagen denne gigagulpen kommer. Kan igrunn skje når som helt, og alltid etter å ha spist fra puppen.

I går fikk hun grøt på morran, da spiste hun en hel porsjon, så gikk det 3 timer til neste måltid og da spiste hun pupp i 5 min og så kom en hærlig blanding av grøt og melk.

Jeg tør nesten ikke gi henne pupp, av frykt for at hun skal "kaste opp" (kaller det det, for det er så mye og hu brekker seg skikkelig). Har prøvd å gi henne ofte og lite, men det kommer jo etter bare 5 min.

Har lagt merke til om hun sluker i seg, men det ser ikke ut som det er noe bedre når hun spiser rolig og litt sakterer. Jeg skjønner ingenting. Har snakka med HS men der er det ikke no vettugt svar å få! Hun bare jatter med virker det som, jeg kommer med forslag og hun sier bare; det hørtes lurt ut. Kjenner jeg er litt frustrert nå. Har holdt på sånn en mnd nå, så føøler vi har prøvd det meste.

Vurderer faktisk nesten å slutte å amme og bare gi fast føde og vann. Snupp er 6 mnd forresten.

Noen med no råd og tips? Evt har no av samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Gutten min på 3.5 mnd har reflux, så vi må blande fortykningsmiddel i melka hans(tar flaske), og etter vi begynte med det, for 2.5 mnd siden, har han gulpet 2 ganger! Men det er litt mer vrient når en ammer.. Hva med å spørre legen om råd? Synst det er vanvittig dårlig av helsesøster at hun ikke kan være mer behjelpelig! Håper det ordner seg for dere:)

Skrevet

For meg høres det nesten ut som om hun har melkintoleranse, men ta det med en klype salt, for jeg har ikke veldig peiling på det. Vet bare at sønnen til ei vennine av meg var ganske lik. Og nå som han er 2 år har de funnet ut at han har melkintoleranse. Han fikk mme som baby da, så vet ikke om det er det samme med mm.

Om man har det, så kan man tåle litt melk, men store mengder slår ut. Er jo litt melk i grøten, så det er sannsynligvis ikke melkeallergi.

Men som sagt ta det med en klype salt, er bare tankene mine som kommer ut her.... Lykke til!

Skrevet

Glemte å si at om det skal være reflux (men nå er ikke jeg noen lege), så bruker gulpingen å stabilisere seg når en går over til fast føde:)

Skrevet

Vi mistenker faktisk at hun har melkeallergi, for hun tåler ikke mme du får i butikken, og hun fikk en kraftig reaksjon på den havregrøten til 4 mnd. Men de kan ikke sjekke det ut på så små. Jeg har selv sluttet å drikke melk, men får jo i meg litt forde, for vi lager jo fortsatt mat med melk i...

Dette med reflux satt jeg å leste litt om nå, men får det ikke helt til å stemme, for hun har jo apetitt som bare det. Noen ganger kan hun jo spise endel uten at det kommer opp noe, og hun viser ikke tegn til at hun er plaget. Etter gulpinga kommer det gliset og jenta er i strålende humør og vektoppgangen er jevn i f h til hennes kurve. Før kunne hun lissom spise en halvtime på hver pupp uten at det var no problem (sef suger hun nok ganske mye kraftigere nå enn da...)

Men jeg tenker at melkeallergi kan være en årsak. Hadde vært litt spennende å prøve å bare gi mme (nutramigen) og fast føde uten melk og sett om det bedra seg. MEN så tar jo ikke snupp flaske og tutkoppen har hun ikke fått helt teken på enda.. kopp da kanskje?

Skrevet

du kan fint gi mme på kop ja, men de fleste tar flasken etter noen forsøk. F.eks. om du ikke er i nærhetene når hun får flasken, og at far eller noen andre gir den. Jeg kjenner en som satt i halvanen time med flasken og prøvde igjen og igjen, tilslutt tok babyen den og siden var det aldri noe problem...hehe tålmodighet er en dyd:) Er jo veldig greit om de kan ta flaske, selv for de som ammer. Da kan man jo få seg litt fritid i blant liksom. Men, prøv den nutramigenen, og ikke gi grøt som blandes med vann. Masse mme i den:) Finnes grøt for de med melkeintoleranse tror jeg. Verd et forsøk:) Jenta de er jo også over 6 mnd nå, så om du velger å legge ammingen på hyllen er du i godt selskap:)

Gjest yrild
Skrevet

Hvis du vil prøve melkeftritt kosthold for den lille kan du kjøpe Hirsegrøt fra Holle på helsekosten og blande med vann og litt morsmelk. Den er veldig enkel å bruke (rik på naturlig jern, fører ikke til hard mage) og kan også bare strøs på litt lunka fruktmos, på banan e.l. (De har oså flere grøttyper uten melk) Ville kanskje prøvd en av soyaMMEene jeg istedenfor Nutramigen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...