Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er sykmeldt. Arbeidsgiveren har sendt inntekt og skatteopplysningsskjema til NAV. Jeg trodde det ble lagt inn automatisk etter hvert som sånne skjemaer kommer inn til NAV. Men nei da. Det kunne gå opp til 2 uker før de legger inn skjemaet. Nå vet jeg ikke når jeg får sykepenger og jeg er blakk som ei kirkerotte. Noen som har fått sykepenger i disse dager?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 be om sosialhjelp mens du venter på utbetaling:) Det er derfor man har sosialhjelpen, for å kunne får hjelp i slike situasjoner:)
*toppris* Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 jeg fikk beskjed om at det tok ca to uker før man ville få utbetaling... så tiden gikk og fikk ingenting, ringte da inn og da sa de 5-6 uker... at de opplysningene jeg hadde fått var feil... at behandlingstiden er på ca 5 uker... og hun beklagde seg og sa at ja det var lang tid osvosv.... så det er noe dritt ja... håper de får fingen ut snart!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Anonym innlegg 2. Ingen hjelp derfra. Blank avslag. Hvorfor? Pga jeg får igjen på skatten om en mnd. Toppris: 5-6 uker. Er det virkelig mulig? Jeg ringte de i forrige uke. Da skulle de se på saken og ringe meg opp igjen. De opplysningene jeg da skulle få, var hvor mye jeg skulle få i sykepenger og når. Jeg fikk også beskjed om å ha litt tålmodighet før jeg ringte å etterlyste pengene. Det gikk 14 dager før noen kunne fortelle meg at arbeidsgiveren skal sende inn inntekt og skatteopplysningsskjema, noe han ikke hadde gjort. Hadde han gjort det med en gang jeg ble sykmeldt, så hadde jeg vært litt lengre i søkerprosessen. Tusen takk for svar forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå