Gå til innhold

Skal være fastende, men kan man da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man drikke svart kaffe når en skal være fastende? Skal på kontroll i dag og bør være fastende pga noen blodprøver... Svar fort... Sulten og kaffetørst! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at det dessverre er kun vann du kan drikke, pga at alt annet kan påvirke blandt annet blodsukkeret ditt... Sorry!

Skrevet

Tror man verken skal drikke eller spise. Ihvertfall ikke drikke annet enn vann

Skrevet

Jeg tror heller ikke man kan drikke eller spise noe som helst når man skal være fastende. Jeg fikk hvertfall ikke det når jeg skulle ta kikkhulloperasjon. Eneste jeg fikk drikke var vann til tablettene jeg skulle ta i forkant.

Skrevet

Var nok "redd" for at jeg ikke skal drikke annet enn vann... Men er så lenge til kl 10!!! ORK!!! ja ja...

Takk for svar :-)

(Romle, romle fra magen...)

Skrevet

Kan man drikke vann når man skal være fastende? Skal ta sukkerbelastning neste uke, og har gruet meg lenge for det å være fastende. Jeg blir kvalm og svimmel hvis jeg ikke spiser med en gang jeg har våknet:S

Skrevet

Hei

Jeg går også til kontroller hvor jeg skal være fastende. Det jeg har fått beskjed om er :

Ingen mat eller drikke etter midnatt.

Man kan til nød drikke 1 glass vann om morgenen om nødvendig. Ellers ingenting

Skrevet

Jeg tok glukosebelastning for litt siden, og spurte da jeg bestilte timen på Riksen om jeg kunne drikke vann. Hun sa at litt gikk greit, men helst ikke mer enn noen slurker.

Skrevet

Når man skal være fastende skal man siste 12 timer ikke innta mat, drikke, kaffe, tygge tyggis, røyke, spise drops. Man kan drikke et lite glass vann, men ikke mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...