mor-igjen med 3 flotte barn Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Kan man drikke svart kaffe når en skal være fastende? Skal på kontroll i dag og bør være fastende pga noen blodprøver... Svar fort... Sulten og kaffetørst! :-)
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Tror nok at det dessverre er kun vann du kan drikke, pga at alt annet kan påvirke blandt annet blodsukkeret ditt... Sorry!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Tror man verken skal drikke eller spise. Ihvertfall ikke drikke annet enn vann
Tyren78-09+12 Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jeg tror heller ikke man kan drikke eller spise noe som helst når man skal være fastende. Jeg fikk hvertfall ikke det når jeg skulle ta kikkhulloperasjon. Eneste jeg fikk drikke var vann til tablettene jeg skulle ta i forkant.
mor-igjen med 3 flotte barn Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 Var nok "redd" for at jeg ikke skal drikke annet enn vann... Men er så lenge til kl 10!!! ORK!!! ja ja... Takk for svar :-) (Romle, romle fra magen...)
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Kan man drikke vann når man skal være fastende? Skal ta sukkerbelastning neste uke, og har gruet meg lenge for det å være fastende. Jeg blir kvalm og svimmel hvis jeg ikke spiser med en gang jeg har våknet:S
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Hei Jeg går også til kontroller hvor jeg skal være fastende. Det jeg har fått beskjed om er : Ingen mat eller drikke etter midnatt. Man kan til nød drikke 1 glass vann om morgenen om nødvendig. Ellers ingenting
snuffe Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Jeg tok glukosebelastning for litt siden, og spurte da jeg bestilte timen på Riksen om jeg kunne drikke vann. Hun sa at litt gikk greit, men helst ikke mer enn noen slurker.
nesten30 Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Når man skal være fastende skal man siste 12 timer ikke innta mat, drikke, kaffe, tygge tyggis, røyke, spise drops. Man kan drikke et lite glass vann, men ikke mer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå