Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Huff, jeg har alltid ment at bakovervendt sete er det beste for barnet. Og hadde derfor gått til innkjøp av et besafe iziKID. Poden så it til å trives godt i det, og jeg var så lykkelig:) Men så begynte han plutselig å hyle en liten stund ut i bilkjøringen. Hver gang, han sovnet og plutselig begynte han å HYLE. Skjønte ingenting, holdt på å kjøre av vegen første gangen det skjedde. Så begynte vi å se på gutten i setet, og det viste seg at når han sovnet, så hang hodet helt feil, det bare slang til siden fordi han ikke fikk lent seg godt bakover. Det var for rett stilling i setet. Hadde lent setet bakover i maxstilling, men det var ikke bra nok:/ Så vi prøvde alt, nakkestøtte fra øre til øre, rette det opp slik at han satt rettere, men ingenting hjalp. Han fikk vondt i nakken:( Så vi begynte å se etter seter som kunne lenes mer bakover, emn fant ikke et eneste som var bakovervent og i tillegg kunne lenes godt bakover:/ Så da snakket vi med trygg trafikk, og da sa de at det gikk ann å bruke forovervendt, men det beste var selvsagt bakovervent. Vi fikk "lov" av dem å bruke forovervendt med tanke på at det er farlig å ha hodet "slengenes" hvis man må bråstoppe eller man kræsjer.... Så da ble det maxi cosi priori på tassen, og han ELSKER det:) sitter som en konge;) godt bakoverlent, skikkelig stress-less stilling. Sovner kjempefort, og gråter ikke i det hele tatt. Godt at gutten min endelig sitter behagelig, men jeg skulle ønske jeg kunne finne et bakoverlent sete som ga samme komforten, noen som har en ide? hjertesukk fra bekymret mor:(
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 ingen som har noen ide på sete som er bakovervendt og som gir god tilbakelening?
guaguita2009 Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 ikke altid så mye respons å få her inne... Alle er så opptatt med sine problemer! Jeg får aldri svar på mine innlegg!!
Makka Pakka Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Har dessverre ingen gode råd. Vurderer også å snu setet som sønnen min sitter i fordi han sitter vondt når det blir sånn rett opp og ned. Når jeg kjøpte setet kommenterte jeg at det ikke gikk an å vippe setet noe bakover og da sa selgerene (som jeg vet har litt peiling) at det er litt forskjell på hvordan setet blir utfra baksetet i bilen. Ikke alle seter passer i alle typer biler. Jeg prøvde ulike typer før jeg kjøpte den jeg trodde var best men jeg synes gutten min langt fra sitter komfortabelt. Og som du sier, når han sovner så henger hodet forover og han får vondt i nakken.
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Vi har two-way elite. Det går an å justere. Men hun sitter ofte forovervendt hvis vi sitter i bil hvor det er tpktsele i midten og det er godkjent for festing med dette.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Du har sett på britax sine stoler også? Jeg skjønner at du er "bekymret" men så lenge han er 9 kilo så kan han sitte forover. Ellers vil de ikke være store nok til å tåle en evt kræs. Og ja de bør ikke sitte den veien, men samtidig så er det jo godkjent. Og det er flere fremovervente stoler enn bakover å få kjøpt. Så det er jo merkelig at de er så på de greiene der, også produserer de flere fremovervente stoler, også anbefaler leverandørene det ikke. Ja ja, men de selges og det tviler jeg på at de hadde gjort hvis det var såååå uforsvarlig. Men har man muligheten til bakovervendt så selvfølgelig velger man det. Det er Combi stolen til be safe du hadde først? I så fall den kan du jo ha begge veier. Det er jo noen biler som har bakseter som skrår veldig og da "mister" stolen hvilestillingen litt. Men man må IKKE bygge opp noe under stolen for å rette ut. Men det du kan gjøre (hvis du har be safe combi) er å ta støttebeinet et hakk lenger ned og presse stolen ned bak så støttebeinet (som da egentlig er litt for kort) kommer ned til gulvet. Sett på selene som skal under stolen foran og stram til mens du presser stolen ned bak. Jeg vet ikke om du skjønte noe av dette. Men du kan "jukse" litt med be safen. Gå i en baby butikk som selger stolen og be de hjelpe deg med det. Eller hvis det ikke var denne stolen du hadde, så kan du gå i en butikk og få den prøvd i bilen for å se.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 pjuh, var sikker på å bli halshugget jeg nå Det setet vi hadde var iziKID, det er KUN bakovervendt. Så lur er jeg liksom, kjøper et sete som kun går en vei før eg har prøvd å se hvordan det er:/ Men men.. får bare stå til. Han veier 11 kg ++, så det er ikke noe fare der akkurat, og han er veldig sterk i rygg, nakke og bekken, så han sitter finr uansett, men når hodet henger slik, huff, får vondt i magen av å se det! Er jo slettes ikke noe godt å henge slik med hodet:/ Så på britax å ja, men siden vi har litt mindre bil, så ble sum sumarum det samme. Det som er så flott med maxi cosi setet er at det tar lite plass, har ikke støtteben eller annet "tull" Så det ble jo plutselig plass til passasjer i baksetet:p Ikke noe som er så vondt at det ikke er godt for noe;) Jeg har revurdert mitt syn ang bilsete. Hvis barnet sitter vondt, da må man jo justere slik at det blir behagelig å kjøre. Og som trygg trafikk sa til oss, det er en fare når hodet slenger slik, det skal helst ligge godt avslappet mot seteryggen, og det går ikke når ungen sitter nesten rett:/ jaja, får vel bare godta faktum, mitt barn sitter forovervendt før fylte 4 år, trodde aldri jeg kom til å si det:/ Men han elsker det jo:) Så bilturer er mye mer behagelig nå enn før:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå