Gå til innhold

Hardt slag..........mannen min har gitt meg beskjed om......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....at han syns jeg har blitt feit!

Etter at jeg sluttet å amme og begynte å jobbe igjen (jeg sitter i en kontorstol det meste av dagen) har jeg gått opp i vekt. Jeg er fullstendig klar over det, men jeg ble skikkelig såra når han tok det opp med meg i går.

Det startet med at jeg ikke fikk på meg shortsen min.. jeg hadde dusjet og sto i bh og truse på soverommet. tok frem shortsen fra skapet og den var for liten :-( manne min kom inn da jeg sto der og sleit med å få den på også sier han: på tide å slanke seg litt kanskje? Jeg kom med en dårlig unnskylding om at den shortsen alltid har vært litt trang. Hvorpå han svarer: ja, ja, men du har vel lagt på deg eller? Før jeg rekker å si noe så føyer han til: 10 kilo siden jul eller? Følte meg så liten som jeg aldri har gjort før der jeg sto med en shorts som spriket og mage og lår som bulet ut over og under shortsen...

Så spør jeg: syns du jeg er blitt feit? Han svarer: ja, helt ærlig så har du jo det. også gikk han....

DUST!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men e d ikke bra at han e ærlig ihvertfall??

Du e jo fullt klar over at du har lagt på dæ, så e jo ikke rart han å har sedd d :-)

Skrevet

Det var dårlig gjort av han ja. Han kunne sagt det på en annen måte.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

For en dust....

Skrevet

Herlighet!

Hadde kjæresten min sagt noe sånt, på den måten til meg hadde jeg blitt både forbanna og lei meg!

Heldigvis er både jeg og hun jeg er forelsket i litt å ta i. Både pupper og litt mage. Vi har ganske lik kropp. Men hun synes jeg er kjempefin og jeg synes hun er helt nydelig! :)

Skrevet

Og hva hadde du sittet her og skrevet, dersom han sa "neeeei, ikke så mye du kan ha lagt på deg"? Når du selv ser OG sier at det tyter ut både her og der.

Det hadde blitt galt samme hva han hadde sagt, hadde det ikke? For det er jo vekten din du føler det er noe i veien med, ikke mannen. Lett å legge skyld på alt mulig for ting utenom seg selv; som at en egentlig føler seg nedstemt pga vekten, men legger mest av skylden på det mannen sa.

Skrevet

Herregud - Da hadde jeg blitt kjempe lei meg. Alle kropper forandrer seg etter en fødsel, og det tar tid før en kommer tilbake til "normalen". Vær stolt av den kroppen du har - du har bært frem et vakkert barn!

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg hadde blitt ganske lei meg.

Men gud, det hadde gitt meg et spark i ræva til å gjøre noe med det. Det vet jeg. Tar alltid til meg sånne ting og tenker "jeg skal vel vise at jeg klarer jeg vel for svarte !!!"

Her hjemme er det omvendt da, han synes jeg er for tynn og ber meg stadig om å legge på meg.

Skrevet

Tror virkelig ikke noen liker å høre at de har blitt feite, selv om det kanskje er sant. Spesielt ikke fra mannen sin.

Skrevet

Jammen, da må en jo heller ikke spørre om det! Når HI spør, og får et ærlig svar, så må jo det være greit, vel? Menn er ikke flinke til å "glatte over" og si litt tvetydige ting.

Skrevet

HUN SPURTE IKKE- ikke før han sa at hun hadde gått opp minst 10 kg!! HAN SLENGTE DET UT MENS HUN STO PÅ SITT MEST SÅRBARE; MED EN ALT FOR TRANG SHORTS I BARE UNDERTØYET OG FØLTE SEG BITTELITEN.

Skjønner du ble lei deg, man sier ikek slikt til hverandre, og spesielt ikek på den måten. han vet antakelig at det er sårt for deg også, så han kunne jo prøvd å være litt støttende. Skjønner du ble lei deg selv om jeg ikke har noen vektissues selv. Men ta tak i det da, vis ham! Og deg selv. begynn å sykle til jobb? Gå tur hver kv (i stedet for å sitte der med ham), spis sunt. Det tar tid å komme seg i gjenge igjen etter fødsel, men sett deg mål. F.eks vei deg en gang i uka etter at du har begynt å spise sunt og bevege deg mer, og før "logg", så du kan se progresjonen.

Og i stedet for å straffe ham ved å være sur, så spill your guts, woman!! Forklar ham akkurat hva du følte når han sier slikt til deg, hvor sårt dette er, kropp, fødsler, forandringer, hormoner, alt han ikke opplever, hvor ekstra vondt det gjør å ha en mann som ikke støtter, men håner deg- på det mest sårbare stedet.... Si det, eller skriv det. Noen må jo oppdra ham, for svarte.. Lykke til

Skrevet

Hvorfor skal man ikke si slikt til hverandre?

Sårbare kvinnfolk som overreagerer...

Han har vel ikke sagt, fy faen, så feit og STYGG du er blitt!

Du har lagt på deg, han konstaterer fakta, so what? Dersom du ikke liker det, så prøv å gjør noe med det, da vel.

Og å begynne å skrive brev og prate sammen om hormoner og fødsler og hån og gud vet hva..... herlighet!! Snakk om å lage storm i et vannglass!!! Stakkars mannfolk!

Skrevet

Enig DUST! Hadde mannen min sagt noe slikt, på en slik måte, hadde jeg blitt veldig lei meg. Det går an å si slike ting på en penere måte og han tok deg virkelig fatt i en sårbar situasjon.

Skrevet

Jeg hadde også blitt lei meg om mannen min sa noe slikt. Og det ville jeg sagt til ham!

Men det er jo ikke sikkert at han mente det så slemt, da. Kanskje du kan ta det som et spark bak for å begynne å trene?

Skrevet

Ja, slikt er sårende!

Men noen ganger må det sånnt til for at en selv skal få opp øynene! :)

Skrevet

hehehe.. snakk om å mangle sosialeantenner^^ (både mann og anonym 09:45). Jeg skjønner god hi blei litt lei seg, det handler litt om hvordan man sier ting. Og kvinner er nå litt ekstra sårbare etter en barnefødsel, tok vel meg 1 1/2år før jeg ble meg selv igjen^^

Skrevet

Kjære deg! Du ser det jo selv!! Og det er ikke pent når det tyter ut over og under et plagg som er for lite. Klart han kunne sagt det på en annen måte, men hadde det vært bedre at han sa at du ikke hadde lagt på deg? Er det sånn at du ALLTID tenker over hva du sier, eller plumper du ut med noen setninger i ny og ne du og? Ingen er perfekte!!

Når du ser at du har lagt på deg, slutt å sutre over det og gjør noe med det istedet!!

Jeg var og overvektig etter fødselen, jeg visste det og mannen min visste det. Jeg sa det og han sa det. Nå har jeg trent i mange mnd og spist sundt, og vekta er snart der den skal være. Det kommer ikke av seg selv.

Skrevet

Skal man ikke passe på hverandre da? Jeg hadde ikke latt mannen min la kroppen sin forfalle uten å si noe på det, til det er jo for glad i ham! Men klart, mannen din kunne kanskje prøvd å si det på en mer skånsom måte da. *Trøsteklemme*

Skrevet

ja dere er 2 jenter eller misforstår jeg her:-))

Skrevet

Hadde tatt det som en kjempemulighet til å koste på meg en god del nytt treningstøy og satt gubben til barnevakt så jeg fikk trent når jeg måtte :o) Og kanskje til og med bedt om hjelp,- på en litt hjelpsløs måte, til å planlegge og ikke minst LAGE sunne måltider slik at jeg kunne komme meg i form igjen ...Ikke nødvendigvis bli seende ut som før, men ihvertfall bli sunn, frisk og sprudlende :o)

OG jeg hadde fått han til å ta opp igjen treninga også, for å ha en "alliert";- men selvsagt, om det stod mellom HANS og MIN trening mtp at en av oss måtte være hjemme med barn,- så skulle jeg få treninga,-HAN ta barnepass.....TIl saker og ting var på rett kjør igjen..

Det hele går på å ha en positiv innstilling til ting og gjøre det beste ut av situasjonen...Fikk du ikke noen tips her nå da,- til hvordan det skal bli kjempelett for deg å få tid og mulighet til og gjøre noe med vekta, og ikke minst formen og helsa di? :o) Jeg har selv fått elipsemaskin og ergometersykkel i gave av mannen....TOk ikke det tungt,- jeg hadde jo snakket om hvor mye enklere det da ville bli for meg og trene oftere :o) Ble kjempeglad jeg,- men KUNNE jo ha tolket det dit hen at han mente jeg TRENGTE de for å bli bra nok for ham...Men jeg tolket det dit hen at han ville prøve og gjøre meg glad :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...