Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld opplevde jeg noe ubehagelig...kom en del friskt blod og litt slim.Ikke noe magesmerter,og i dag litt tegn på blodslim igjen.

Tok derfor kontakt med gyn i dag,de sa at det var muligens en spontan abort på gang,måtte bare vente å se-men fikk time til ul neste uke.

Trodde mange kunne ha litt blødninger jeg,men sykepleieren var ikke så fokusert på det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er aldri hyggelig når en opplever blødning.

Jeg kan si litt om mine erfaringer. Første gang jeg var gravid spontan aborterte jeg. Jeg følte første testdag at dette kom til å gå galt. Var bare en følelse jeg hadde, og sies jo av vi kvinner kan jo føle litt av hvert med kroppene våre. Så i uke seks begynte jeg å blø litt, for så å tilta veldig etter ett døgn og ende opp i en spontan abort. Ikke noe særlig smerter.

Men så ble vi gravide igjen etter 5 uker, og denne gangen var jeg helt rolig og visste at dette kom til å gå bra. Og dette til tross for at jeg blødde så å si daglig de første 15 ukene. Så det finnes de som blør til tross for at det går bra. Jeg fikk tett oppfølgning, og viste seg at livmorhalsen min var blodig. Noe den alltid har vært ( lett for å blø litt ved samleie f.eks). Denne gangen er jeg gravid med nr 2, og er i uke 8, og har ingen blødninger denne gangen. Så svangerskap kan variere veldig..

Ville bare dele mine erfaringer og kanskje prøve å roe deg med at kjenn etter følelsen du sitter med, og ikke bekymre deg så mye for blødningene.

Krysser fingrene for deg!

Hilsen

Skrevet

Takk for svaret ditt.:-)

Jo jeg vet at det ofte kan være slik og at det ikke alltid er noe å bekymre seg over.

Men det kan hende jeg tenker på det at "egentlig er det et lite under at streken kom..." kjæresten min har fått vite at han har en veldig dårlig sædkvalitet og at det nesten skulle være "umulig"for han å kunne bli pappa igjen...derfor har jeg gått og tenkt litt på det....og tenkt at det kanksje skulle være noe galt med fostret....man tenker jo så mye rart vet du....

Skrevet

Hvor langt på vei er du da?

Jeg har blødd 4 ganger allerede i dette svangerskapet. I uke 3, uke 7, uke 8 og uke 10. Har vært på flere ultralyder og alt er fint med fosteret. Blødde forje svangerskap også og fikk et friskt barn til termin.

Jeg tror jeg har lest at 25 % blør i normale svangerskap.

Kjedelig at de ikke ville undersøke deg med en gang da. På en GU kan de jo se om livmorhalsen står åpen eller er lukket.

Håper det beste for deg!

Skrevet

Veldig mange blør litt, spesielt de dagene en skulle hatt mensen, uten at det er noe galt. Kan selvfølgelig vere en SA, men ikke nødvendigvis...Du må nesten bare se det ann, hvor mye, kansje stopper det helt nå...og vente til UL neste uke.

Eg har selv blødd 3-4 dager og fikk fin stigning på hcg, så legene sa det hadde gått bra. Eg skal ikke på UL før om 2 uker da, så gruer meg litt, men håper på det beste;) Eg blødde de første dagene eg skulle hatt mensen, men bare litt "på papiret".

Skrevet

Hei!

I følge min beregning er jeg i dag 8+5.

Kommer litt blodslim når jeg er på toalettet og har litt menslignende murring i underlivet.

Var på tidlig ul i min 6 uke omtrent,de mente at jeg kanskje bare var 4 uker den gangen fordi det var så knøtt lite og vanskelig å se noe.

Har hatt 2 pos graviditetstester ,småkvalm,veldig trøtt og ømme bryster. Symptomene er der enda.

Ja jeg synes også det var lenge å vente en uke.....men de mente at om det var en spontanabort på gang så ville det gå sin gang........og de ville kunne vurdere det da om en uke....

Vi har vært veldig i tvil på om vi skulle ha dette barnet eller ikke...vi har tilsammen 4 barn mellom 12 og 22.

Men vi har snakket mye sammen,tenkt og vurdert...og kommet fram til..ja at jeg ikke skal ta abort,føles så riktig å få barnet fordi vi har det så utrolig fint sammen.I går var det vi "konkluderte" om du skjønner..også begynner jeg å blø i går kveld....

Ja leser at mange har blødninger...håper det går fint for oss også nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...