Gå til innhold

Hvor mange dager på sjukehuset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en normal fødsel altså..

Vis det er forskjell fra sykehus til sykehus er det Ahus jeg skal på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er man der i 2 dager. Tror det er ganske gjengs over hele landet.

Skrevet

Her på SUS i Stavanger får man to netter.

Føder man etter 18 eller bor mer enn en time reisevei fra sykehuset får man en ekstra natt.

Skrevet

får man 2 netter som førstegangsfødende eller som flergangsfødende?

Skrevet

2 netter, men en kan reise hjem før.

Skrevet

Er det seriøst ikke flere liggedøgn på sykehus nå om dagen??? Da jeg fødte på Rikshospitalet for 4 år siden var det i hvert fall vanlig med 4 døgn for førstegangsfødende, og 3 døgn for de som hadde født tidligere. Kan godt være at det er forskjell på sykehus, men 2 døgn? Ikke at jeg har noe ønske om å være lenger på sykehuset enn høyst nødvendig, men for mange må det da føles utrygt å reise hjem så tidlig.

Skrevet

Jeg var også 4 døgn på Riksen for 2 1/2 år siden som førstegangsfødende. Ble vel nesten 5 siden jeg fødte på natten, dro hjem midt på dagen etter 4 1/2 døgn, da. Synes det var skummelt å reise hjem selv da, jeg.

Skrevet

Tror det varierer litt fra person til person og sykehus til sykehus. På Asker og Bærum sine hjemmesider står det 2-4 dager, førstegangsfødende blir holdt lengst.

Skrevet

Fødte på Bærum sist, da var jeg litt under 2 dager(2 netter) Var førstegangs, og dem sa jeg gjerne måtte være lengre om jeg ville. (det vil man ikke når alt er fint, man er overlatt til seg selv hele tida likevel, får null info og bor på flermannsrom)

Skrevet

Jeg har fødeplass på Rikets og i infoskrivet står det at førstegangsfødende normalt ligger i 4 døgn. 3 døgn for fleregangsfødende!

Skrevet

var 5 netter etter ks på ullevål, og jeg kjedet gørra ut av meg etter 2 dager... kunne ønske jeg kunne dratt hjem da, men det kunne jeg ukke pga blodtap og snittet da. + at gutten gikk ned veldig mye.

denne gangen håper jeg å kunne reise etter 1 natt (ikke ks da) og heller sove ut hjemme. hvis ammingen går bra vel å merke.

Trenger jo bare en seng og puppen, så kan jeg jo bare bli der i ett par dager. syns det var slitsomt på sykehus. masse mas.

Skrevet

Jeg skal føde på et lite lokalsykehus og får ligge så lenge jeg vil :-D ( "du får ligge til jul om du vil" som jordmora sa til meg hehehe) det er ganske betryggende, syns det er litt ille at man på større sykehus blir sendt hjem etter 48 timer...det er vel det som er vanlig på de store sykehusene......fødte på et stort bysykehus forrige gang, og det var jordmødrene der helt enig i....

Skrevet

Det er jo bare tull at man ikke får hjelp og info på Bærum sykehus. Jeg var kjempefornøyd der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...