Gå til innhold

Hvilket bæremeis merke anbefaler DU???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt fornøyd med min Bergans, men har ikke prøvd andre merker heller da:)

Skrevet

Norrøna var best i test i 2003 da vi kjøpte den. Vår er mye brukt og vi har vært veldig godt fornøyde. Spesialet godt at barna sitter så stødig i den.

Skrevet

Vi bruker ikke bæremeis etter å ha kjøpt ergo bæresele

Skrevet

syns norrøna sin ser så rett ut i ryggen til barnet, og at bergans ser mer behagelig ut men mulig jeg tar feil.... har kun sett på bilder enda for tenker å kjøpe en brukt en....

bæresele til en gutt på 1,5 år??

Skrevet

Har en Deuter Kid Comfort og en Bergans. Like gode begge to.

Skrevet

Har Bergans og er veldig fornøyd med den, ungen sitter godt og den er god på ryggen..

Men kan jo ikke garantere at den er den beste da, vi har jo ikke prøvd noen andre ;)

Skrevet

Vi har Bergans juniors favoritt og Ergo bæresele.

Ergoen er utrolig mye bedre enn bæremeisen iallefall. Småen sitter mye bedre i den og det er MYE bedre for den som bærer.

Vi har en stor gutt på 2,5 og han får fint plass i Ergoen.

I bæremeisen sitter han så forskjellig ut fra hvem som har den på ryggen.

Skrevet

Noen som har en link til denne ergo bæreselen, aldri hørt om den jeg ....

Skrevet

De selger den på www.babyslynga.no. Jeg har hatt den og den er kjempebra, kan ikke sammenlignes med bæremeis. Bæremeisen i seg selv veier jo noen kilo, og barnet bæres langt ut fra kroppen, og det blir TUNGT. Jeg har solgt ergoen min og kjøpt en MANDUCA (selges på www.syvsjal.no og lotusbarn.no) av den enkle grunn at denne kan forlenges i ryggen slik at man har den enda lenger enn ergo og har flere reguleringsmuligheter. Ellers er de like gode og bære i, og ser ganske like ut. Du får mange ganger bedre bærekomfort både for bærer og barn til halve prisen ved å kjøpe ergo/manduca i stedet for bæremeis.

Skrevet

Har to fra Bergans og anbefaler dem på det varmeste. De er IKKE tunge, 2,5-3 kg? Og når jeg bærer en unge på 16 kg, da har de få kiloene lite å si. De er supre i ryggen, god støtte, og det at ungen kommer langt ut har ikke jeg merket noe til. Når hun sitter, så blir hun litt høyere enn meg, og hva er vitsen med å være på tur, om alt du får se er gresset. I tillegg har de tak, stigbøyler, hvileputer, justerbar sittehøyde, beskyttelse mot regn, sol, og store lommer til å pakke ting i.

Bruker våre så å si daglig på fjelltur/marka, og ville ikke byttet dem for noe.

Skrevet

Jeg har også Bergans bæremeis i tillegg (kjøpte den først), og mener fortsatt at det ikke kan sammenlignes. Barnet ser over skuldra til bærer, i alle fall når det bikker året. Mener bærekomfort er viktigere enn all slags tilleggsutstyr, men det er jo opp til hver enkelt. Og den kan ikke sammenlignes, vekten kjenners knapt i manduca. Gutten min legger hodet inntil nakken min med en gang han kommer opp på ryggen, og sier mmmmm. Nærmer det seg sovetid, sovner han med en gang. Er han våken sitter han og skravler. Mener ikke at barn ikke trives i meis, det gjør de sikkert :-)

Skrevet

Har også prøvd begge deler,og du kan trygt si at meisen ble foretrukket av alle her. Og når du snakker om bærekomfort, så er den nok veldig individuell, og jeg elsker å bære meisen, kunne ikke finne på å gå på fjelltur med noe annet. Og for min del er det viktigere for meg at vi har noe som den lille sitter godt og komfortabelt i, enn at jeg bærer godt. Så hadde bæremeisen ikke vært god å bære i, så hadde jeg likevel valgt den. Jeg mener også at ungene sitter bedre i en meis enn i andre bæreting:) Vekten har for min del ikke noe å si, er jeg vant til å dra på turer med 60 kg på ryggen, så klarer jeg den lille på 16kg +meis også:)

Skrevet

En barn sitter ikke bedre i en meis enn i en ergonomisk riktig bæresele som manduca eller ergo. Men du - kan vi ikke være enige om å være uenig, tror ikke vi blir enig her :-) og begges barn har det nok kjempebra på fjelltur :-) Og at du er vant til å bære 60 kg på fjelltur er jo ganske irrelevant, de fleste er jo ikke d ;-)

Skrevet

Jeg har ikke testet den, men mannen er vedlig fornøyd med Bergans.

Guttungen blir ellevill når han ser den så det er ikke tvil om at han stortrives i den også.

Skrevet

Bruker Bergans bæremeis når jeg skal ha med meg litt ekstra. Skal vi bare gå i skogen rundt her tar jeg mei taien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...