Madeleine85 Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Har en liten gutt på snart 10mnd, har akkurat nattavent han så han ammes ikke på natta. Han har den siste tiden fått melk morgen/kveld og litt på dagen om han vil ha. Men nå har han begynt å bite meg i puppen, sitter med puls når jeg ammer , er jo ikke være særlig bra for utdrivningsrefleksen... HVA gjør jeg? Og hvor lenge må han få melk?
*bubbs* Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Hei. Jenta mi på ti mnd har småbitt meg i puppen lenge. Jeg ammer fortsatt, men når hun biter slutter jeg å gi henne. trodde hun ville ta hintet, men nå har hun begynt å bite meg i leggen/skulderen etc. i tillegg. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å slutte!
MintCondition Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har lest et tips om å IKKE dra de unna puppen og si au når de biter, da det gjerne oppfattes som lek. Istedet skal du presse de mot puppen så de må slippe for å få puste... Det så veldig brutalt ut når jeg skrev det ser jeg, haha! Har ikke prøvd det selv enda, men er kanskje verdt et forsøk.
rampete robin Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har presset de mot puppen og det har fungert hver gang. Er bare snakk og et sekund eller to slik at de ikke får puste og de slipper med en gang. Jeg har bare fortsatt å amme som om ingenting har skjedd, Alle har tatt hintet og sluttet med bitingen etter noen runder med dette :-) Jeg sitter klar med den ene hånden bak hodet og bare venter på bittet. Med en gang jeg kjenner at de begynner å leke seg med tennene sine, så har jeg presset de mot puppen. Har ikke blitt bitt skikkelig med det har gjort vondt ja...
temine Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Ikke reager på en voldsom måte, de små kan rett og slett synes det er veldig morsomt. Jeg holdt for nesa til tuppa mi når hun bet. Slapp raskt og bet ikke mange gangene. Vondt er det, virkelig!!
blockarella Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Har også prøvd det med å presse imot, og det funket fint hos oss. Forøvrig så sa min helsesøster igår at de fra 10 mndrs alder kan få vanlig melk - lett eller ekstra lett - siden du spurte om det også, HI... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå