Gå til innhold

Brooke Shields angrer sen sexdebut. Hun var 22.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=553824

Og jeg, jeg angrer på min tidlige sexdebut! Men jeg er ikke en kjent skuespiller som kan stå fram i people.com, og snakke om det. Jeg er bare ei vanlig dame, litt yngre enn Brooke riktignok, men uansett angrer jeg at jeg hoppet til sengs med kjæresten min som 15 åring.

Jeg hadde vært stolt av meg selv om jeg hadde ventet til jeg var 22 år. Hva hadde det hatt å sagt om selvtilitten min og kroppsbildet mitt, om jeg ventet?

Og hva i all verden snakker HUN om sånt, som hadde en kropp kvinner bare kan drømme om? Tøffe menn som sloss om å spille sammen mot henne, og roller som var best betalt i hele verden.

Når hun nå ser tilbake på livet sitt, synes jeg det er merkelig at hun kan si noe sånt. ("I think I would have been much more in touch with myself." om hun hadde hatt sex tidligere, altså)

44 år og veldig lite reflektert, vil jeg si. Lurer på om hun oppfordrer døtrene sine til å ha tidlig debut? Og hvilken alder synes hun er ok? 14? 16? Nei, det sier artikkelen ingenting om.

Jeg føler ikke at jeg er mere "in touch" med meg selv bare fordi jeg hadde sex som 15 åring iallefall. Tror jeg hadde vært en helt ok person om jeg hadde ventet.

Sex eller ikke sex, mitt selvbilde henger ikke sammen med det jeg opplevde i senga med gutter. Snarere tvert imot. Men _det_ kan jo ikke Brooke Shields vite, stakkars...Hun har jo ikke hatt sex som 15-16 åring......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"- Jo eldre jeg blir, jo yngre føler jeg meg, proklamerer skuespilleren."

Problem solved! Hun kan bare føle seg 16 om noen år og knulle noen da.

For en teit artikkel, barn blir jo så fort voksne for tida, og da trenger man ikke noen som går ut i media med dette. Jeg mistet selv jomfrudommen som 17-åring og angrer ikke på det fordi det var med en koselig fyr. Driter i hvor gammel jeg var så lenge det var bra (og da psykisk bra, fysisk gjorde det jo litt vondt), nytter uansett ikke å angre.

Jeg kom ikke noe mere "in touch" med meg selv heller. Jeg tror Brooke sitt problem ligger i at hun hadde dårlig selvtillit som tenåring og derfor ventet med sex. Da burde hun strengt tatt oppfordre jenter til å like seg selv, og ikke tro at sex løser problemene!

Skrevet

Jeg tenker vel egentlig lite på NÅR min sexdebutt var. Men tror ikke jeg hadde vært i mindre " in touch with myself" om jeg hadde ventet lenger enn de nesten 16 jeg var;)

Det er liksom ikke den sexdebutten som avgjør dette...

Skrevet

My point exactly, anonym 00:13.

HI

Skrevet

Altså, Brookes problem har alltid vært at mora hennes var en kontrollfreak. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade, Brooke? Fortell hele verden heller at barndommen din ble ødelagt av ei grådig mor som bare var ute etter å finne roller for datteren sin for å tjene mest mulig penger, uten tanke på at DET ødela livet ditt.

Sexdebuten har ingenting med dette her å gjøre. Selvtillit osv... Pffft.

Skrevet

Det heter DA min sexdebutt var. Når er noe som skjer i fremtiden...

Skrevet

I den sammenhengen her er det faktisk riktig å bruke NÅR...

Om hun sitter å tenker på selve sexdebutten så skulle hun brukt DA("Den gangen DA jeg hadde sex for første gang."), men når hun tenker på hvilket tidspunkt den var så skal hun helt riktig bruke NÅR("Det er ikke så viktig NÅR den var, men at den var... ;)" ).

Skrevet

Hehe

Jeg var 20 før jeg møtte en person jeg faktisk hadde lyst til å hoppe i seng med og jeg har aldri tenkt at jeg burde vært yngre.

Jeg er faktisk glad for at jeg ventet til jeg var voksen.

Når jeg tenker på vordan jeg var og hvordan jeg tenkte som 16-17 åring så var jeg virkelig ikke moden for sex.

Sikkert mange som er det på den alderen og da er det velg greit.

Men jeg har jobbet med tenåringer (ungdomsklubb) Og skjønner at presset på dem for sex er betydelig større en det var for meg den gang.

Det er fryktelig synd at ungdom idag må være veldig streke i sin personlighet for å motstå slikt press og forventning fra de rundt seg.

Mange steder blir de sett ned på og ertet om de ikke ar hatt sex med minst en og gjerne to allrede i en alder av 16.

Uff jeg gruer meg til mine kommer i den alderen og håper at jeg klarer å gi de nok selvtillit og selvinnsikt at om de starter med sex tidelig så er det fordi de føler at det er riktig for dem, og ikke fordi de føler at de blir en outsider om de ikke gjør det.

Skrevet

Enig. Helt tullete at det i det hele tatt er noe som heter "sexpress"! Jeg har selv opplevd det som yngre, og det er bare så sykt at jeg har ikke ord. Hvorfor skal det være sett ned på om man venter med å ha sex?

Jeg synes det er fint å vente med å ha sex, til det dukker opp en helt spesiell person man bare vet er DEN personen man vil dele alt med.

Skrevet

Hvis man absolutt skal være firkantet så skriver man vel ikke debutt med to tt. Det skrivet debuten.

Skrevet

Jeg var også treig og har aldri angret på det!

Har aldri moralisert for de som var før heller. Hver med sitt.

Men mitt valg passet for meg og jeg har aldri angret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...