Gå til innhold

Hva er folks holdninger når det kommer til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

alkohol og hasj?

Har disse endret seg etter dere fikk barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er et Jehovas vitne, har alltid hatt det samme synet.

Drikker alkohol med måte. Drikker meg ikke full.

ALDRI hasj...

Skrevet

Det har endret seg for meg, jeg kunne godt ta meg en joint i ny og ne før jeg fikk barn, nå er det uaktuelt. Drikker gjør jeg sjelden.

Skrevet

Ikke forandra seg, begge deler er greie når man ikke får for mye av det.

Skrevet

Har aldri brukt/prøvd hasj, og alkohol blir vel brukt i litt "roligere" former nå enn da jeg var tenåring;) Men ikke den store forskjellen, bare litt sjeldnere. Hasj har jeg fortsatt ikke behov for å prøve.

Dette er ikke pga at jeg har fått barn, men en naturlig utvikling som følge av økende alder. Har aldri tatt noe standpunkt til mindre drikking som følge av å få barn. Men det er jo naturlig at en ikke får like mye tid etter at en har fått barn;)

Jeg er da ikke helt ung(38), og fikk første barn som 23-åring:)

Skrevet

Holdningene er de samme som før jeg fikk barn.

Hasj er ulovlig, derfor noe jeg ikke gjør eller noen gang har følt behov for å prøve.

Alkohol drikker jeg, og kan ta meg en skikkelig fest av og til, forskjellen nå og før jeg fikk barn er at jeg ikke får tid til å reise ut så mange gangene i året siden de fleste jeg kjenner også har barn nå, og ikke lett å time barnevakt de samme helgene osv.

Skrevet

Hasj er idioti, alltid ment og kommer alltid til å mene. Ser virkelig ikke poenget med å røyke hasj når man istedet kan drikke alkohol hvis man er så sugen på rus.

alkohol er noe man kan kose seg med til god mat, eller drikke på fest, men jeg tåler så lite etter at jeg fikk barn, så jeg drikker veldig lite, og ganske så sjelden:p Når man blir SNYDENS av 3 drinker, da er det på tide å legge alkoholen litt på hylla:p Kan kose meg på fest uten å drikke, men det er kjedelig hvis alle andre er fulle, for da føler man seg så tilsidesatt. Men men...

Skrevet

Hasj er laget av Djevelen. Den sniker sakte til seg sjeler og de blir fortapte! Hasj er forlokkende og forførende. Du innser ikke galskapen selv heller. Folk rundt deg legger jo etterhvert merke til personlighetsendringen. Bare ikke hasjbrukeren selv som ser egoisten han blir, følelseløsheten og likegyldigheten. Vil man til helvete sier man ja til hasj!!

Skrevet

Nei, det at jeg har fått barn har vel ikke gjort så mye med holdningene mine. Alder derimot...

Liker å ta meg et glass vin eller to på kvelden i blandt.

Sjeldent jeg drikker meg full. Var nok litt oftere det skjedde før i tiden. Da behøvde jeg ikke stå opp kl 6-7 neste morgen og ta meg av et barn.

Hasj hadde jeg ikke røyka på flere år før jeg fikk barn heller.

Er ikke absolutt i mot det, men føler ikke behov for det nå. Kjenner heller ingen som røyker og vet ikke lengre hvor man får tak i det.

Har ikke tenkt å finne det ut heller!

I grunnen har personligheten og holdningene mine generelt ikke forandret seg så veldig mye etter at jeg fikk barn.

Så for meg at jeg skulle bli helt anderledes når jeg ble mor, men det har ikke skjedd ennå ihvertfall!

Jeg er den samme gamle meg! :)

Skrevet

Alltid vært og kommer alltid til å være mot hasj. Jeg har et søskenbarn som er ex narkoman (var på kjøret i 16 år) og som han sier hasj var ikke vanedannende nei men det gjorde det så mye lettere å ta det neste steget.

Jeg har ingenting imot alkohol, det er flott å kose seg med. Men jeg kan ikke fordra fulle folk. De blir så slitsomme og det rett og slett knyter seg i meg når jeg er rundt folk som er fulle. Til og med om jeg kjenner de. Greit når man er brisen men ikke drita. Jenter og damer som griner for allt mulig. (ikke alle men mange blir ufattelig sippete når de blir fulle,) Og mannfolk som skal vise seg, syntes selv de er så tøffe og flotte. Eller henger over deg og skal ha deg med hjem. De syntes jo du er såååååå flott (ja greit å syntes det når de sluttet å se klart 3 timer siden.)

Men klart mye av min avstand fra fulle folk har sikkert noe med at jeg opplevde overgrep fra en jeg stolte veldig på og så opp til når jeg var 12 og han var drita.

Naturlig nok er jeg ikke akkurat en person du finner på byen like før stengningstid.

Og jeg går på fester med venner men når folk begynner å bli fulle går jeg hjem.

Skrevet

Jaha ja...

Ble forført av djevlen jeg da, som yngre... Han stjal sjelen min, så jeg har altså ikke lengre noen sjel. Er det det du sier? he he :)

Egoistisk, følelseskald og likegyldig ble jeg også...

Har faktisk ikke følelser!

He he :) Morsom du anonym 08:46!

Skrevet

Har røkt hasj en gang i Amsterdam som 19åring. Ellers har jeg et moderat alkoholforbruk og har alltid hatt det...

Skrevet

Aldri prøvd hasj, og aldri hatt behov eller lyst til å prøve det. Ulovlig er det også...

Alkohol nøt jeg i moderate mengder da jeg var student (ja, det er faktisk mulig å være student uten å drikke seg snydens hver helg).

Har vel drukket 1/2 flaske vin til sammen etter at jeg ble gravid første gang (når jeg var ferdig med å amme).

Savner det ikke, men isvinen vi har liggende tar vi muligens til bryllupsdagen :)

Skrevet

Mine holdninger er uendret i forhold til før jeg fikk barn. Hasj har jeg aldri prøvd og føler ikke noe behov for å prøve heller.

Koser meg med vin og kan godt ta meg en skikkelig fest i ny og ne, akkurat på samme måte som før jeg fikk barn. Forskjellen er at jeg ordner barnevakt de gangene jeg tar meg en fest :-)

Skrevet

Vet du - det er helt sant!!!

Har en kamerat som røyker hasj..

eller en x.. når vi var sammen var han en flott fyr!!

generøs, forståelsesfull og snill til margen :)

røyka litt hasj da også, men veldig lite..

Nå røyker han MYE og klager hele tiden på at ingen stiller opp, verden alltid har vært og er imot han, ingen er glad i han og alle er drittsekker.

Han er super egoist og snakker om selvmord når folk ikke hjelper han, har ingen følelser utover seg selv (og den han prøver å sjarmere der og da) og er generelt likegyldig til det meste...

Han har liksom ikke penger til mat, men har alltid en joint..

Huset er møkkete, sånn type at du helst vil ha på hansker før du tar i noe, og badet er til å kaste opp av - bare det at du ikke vet hvor du skal kaste opp for du vil ikke nærme deg noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...