Gå til innhold

Off takler ikke uventede besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte nettopp på døra mi. Var en fra styret i borettslaget som skulle lese av noe målere. Blæææ... akkurat idag! Idag ser det nemlig ganske bomba ut her. Vogner, sykkel og sko utover hele gangen. Hun skulle jo inn på badet og der var det jo ikke akkurat et syn av himmelen..offfff... å så skulle hun inn på kjøkkenet og der var det meste ryddet unnatt en stol som gikk i stykker som skrutrekkere og alt mulig skruer lå utover gulvet(nei jeg gadd ikke rydde det bort for har ikke fått skrudd sammen stolen igjen)

Jeg ble innmari flau :( Har ikke orka å rydde så mye idag siden jeg har fri onsdager så det er den store rydde\vaske dagen. Rydda og vasket på lørdag også men med barn i hus så blir det fort bomba igjen.

Nei guri land, forferdelig ubehagelig......hun bare: "ja du har kanskje mange barn du" Øhhh nei bare ett...haha off..utrolig at to mennesker kan rote så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hva du mener. Jeg HATER å ikke få vite på forhånd at folk har tenkt å komme. Har et vennepar med to unger som er eksperter på å plutselig stå på døren.

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Hater det jeg også... Men i det siste har jeg blitt utrolig flink å rydde opp etter meg med en gang, og tar en halvtime med rydding og styring om morgenen, så overflater er vasket av osv... Og gidder faktisk å sminke meg og ta på meg ordentlige klær om morgenen. Litt godt å kunne ta imot uventet besøk, men det er nok bare bygge-rede-hormonene som gjør det, så det går vel over når ungen er ute=P

Skrevet

Enig med deg, uventet besøk synes jeg ikke noe særlig om, samme om det er et formelt besøk eller bare en visitt av kjente. Det er jo mulig å si ifra litt på forhånd. Trenger ikke lange varselet heller ... en sms med "er det greit at vi stikker innom om en times tid?" holder i massevis.

Skrevet

Der vi bodde før gikk det ann å få uventet besøk. Bodde nemlig i 6 etasje UTEN heis. Så innen folk kom opp hadde vi klart å dytte alt eller ihvertfall mesteparten av rotet inn på ett rom og lukket døra.

Nå bor vi i 1 etasje og har inngangsdøra rett ved døra vår....

Skulle vært obligatorisk med beskjed senest 30 minutter før man kom!

Skrevet

Ja det hadde vært supert om jeg kunne fått beskjed. For det første fant hun ikke måleren på kjøkkenet med en gang, og hun trodde det kanskje var bak den ene skuffen!! Dvs roteskuffen på kjøkkenet. Da måtte jeg jo seff tømme den.. rett etter det sa hun : "nei forresten den var visst under vasken alikevel.." blææ...hehe..

I følge henne hadde hun ringt på døra mi flere kvelder de siste ukene, men jeg hadde aldri svart. ØHHH er hjemme hver kveld i ukedagene jeg sa jeg, men neida jeg hadde visst ikke lukket opp. Men men jeg har ikke hørt noe ringeklokke.

Nei huff det skal ikke være lett. Hun må blande meg med noen andre, hun har jo trossalt ansvar for 70 leiligheter i blokka.

Skrevet

Hun her stod t.o.m rett utenfor døra mi(jeg bor i blokk) så hun kom rett inn etter at jeg lukket opp. Dvs ikke engang 1 sekund på å rydde..hehe..

Ja hadde vært kjekt med beskjed først ja. Hvertfall når de skal inn i leiligheten. Skal de bare gi beskjed i døra så er det jo ikke så nøye. Dessuten er jeg veldig glad for at vesla har godt sovehjerte. Skvetter til jeg når noen ringer på kl 22 her på kvelden. Og det var ikke bare en gang, men mange ganger på rad. Var redd hun skulle våkne siden rommet hennes ligger rett ved gangen. Men heldigvis sov hun like hardt :)

Skrevet

Åsså for noen trapper da Fjerteberte..pust pes, husker de godt. Måtte jo stoppe i 3 etg i 5 minutter å, for å få igjen pusten.

Synes jeg hadde sett deg nå med baby på armene, poser og stellebag opp trappene..hehe. Måtte nesten hatt med vogna å, er ikke akkurat ett trygt område å ha den stående ute nei..*ler*

Ellers så prøver jeg å ha det såpass ryddig å rent nå at plutselig besøk ikke er noe problem:) Sjelden noen ringer på forhånd her. synes det er kos jeg.

Skrevet

Jeg syns det er fint å kunne komme uanmeldt på besøk. Det er deilig å se at alle andre heller ikke har det strigla til enhver tid. Og det er det jeg tenker på hver gang vi får uanmeldt besøk og det ser ut som en atombombe har gått av her. :) Det er sånn når man har barn - ett eller ti gjør liten forskjell - det er ikke prikkfritt hele tiden.

Reiser dere aldri på uanmeldt besøk selv? Selv syns jeg det er deilig å bare stikke innom en tur når jeg er i nærheten. Og det er jo fint å vite at jeg da er velkommen :) Somregel sender jeg en mld/ringer når jeg er rett borti gata å spør om de jeg tenker å innom er hjemme. Og det gjør somregel andre når de kommer hit uanmeldt også :)

Det at det er så mange andre som missliker uanmeldt besøk sier jo at det er flere hjem enn ditt eget som ser "bomba" ut fra tid til annen. Så da er det vel ikke så farlig allikevel? :) Ingen er perfekte - og vi får vel ta hverandre som vi er ;)

Skikkelig positiv idag. hehe..

Skrevet

Nabodamen her var så fin når hun stakk innom for å se på den nye babyen..

Hun er i 70-årene og av den "gamle skolen" huset hennes er striglet til enhver tid, skikkelig rundvask minst en gang i uken osv, så hun fikk nok litt hakeslipp da hun kom inn verandadøren her og det så virkelig helt bombet ut. Leker, klær overalt, tomme vannglass på bordet osv..

Hun satte seg ned i sofaen ved siden av meg og skrøt av babyen som forventet, også ser hun seg rundt og sier tenksomt "Så godt det må være å bare kunne sette seg ned og kose med babyen selv om det er så rotete rundt deg, du er nok en skikkelig god mor du..."

Kunne ikke annet enn å le jeg, første gang jeg har fått et kompliment for at det er rotete hos meg. Har sansen for denne damen som aldri er redd for å prate rett fra leveren :)

Skrevet

Tror det er sånn hos de fleste. Iallefall de som har barn. Jeg ahdde sikkerlig orden før. Nå lar jeg det flyte. Og kommer det noen innom uanmeldt er det bare koselig

Skrevet

Spiller det noen rolle da? Livet er for kort til å "forbrukes" på rydding.

Skrevet

Jeg drar ikke på uanmeldt besøk til folk... og liker ikke å få det selv.

Ikke bare pga rot, men fordi vi også er opptatt med å gjøre ting oftest og da er det frekt å forvente at vi bare skal slippe det for noen som ikke gidder å spørre om det passer med besøk.

Skrevet

Liker at folk gir meg ett døgn forvarsel jeg :)

Det begynner å bli bedre her nå, ikke så mye vintertøy og ungene er mer ute enn de har vært i vinter, så da blir det mindre rot inne. Har en iherdig trening på å få ungene til å bli mer ryddige enn de har vært, og det hjelper. Mangler bare at de skal lære å rydde ting tilbake til rommet deres om de har lekt i stua.

Kjøkkenet er ett prosjekt, miniatyrkjøkken og 6pers i huset gjør at det plutselig blir overfylt av skittentøy om vaskemaskinen går.

Støvet har jeg gitt opp, prøver heller å holde det ok ryddig nå. Svarte møbler var absolutt ikke noe sjakktrekk. En time holder det seg fint nå, før pollen og alt mulig rart legger seg igjen.

Skrevet

Nå er det vel noe annet med sann borettslag ting som skal innom, er jo ikke besøk i den forstand. Er jo ikke som om moren din popper innom.... Har selv hatt besøk fra elektriker som har montert ny dørtelefon idag, visste det på forhånd. Men orka lissom ikke strigle alt for han- skulle jo bare skru noen skruer og gå igjen. Og støvsuge så jeg for meg at jeg måtte gjøre etter han var gått- og det stemte..

Jeg setter pris på besøk uansett om de har ringt eller ikke- har det heldigvis så ryddig hjemme, selv med 1 barn (snart 2) Huska barselbesøk etter sist fødsel, alle ringte og avtalte når de kunne komme. Men da var det ikke for at vi skulle rydde og støvsuge (neppe noen som legger merke til det da likevel) men for å tilpasse med mating og sann..

Men ringer svigermor og sier de kommer, MÅ jeg støvsuge først. De har det altid så reint så innbiller meg hun går her og gransker alle kroker for å se etter støv...

Skrevet

Jeg har ingenting imot at venner eller familie kommer uventet. Men jeg kjenner de jo, og de kjenner meg. De vet at jeg er oppegående og egentlig liker å ha det ryddig rundt meg.

Men nå var det lederen for borettslaget som humpet inn kl 22 på kvelden. Hun kjenner meg jo ikke, så vil tro hun tror jeg er en rotete og slaskete person..det var det jeg tenkte liksom.

Skrevet

Neida men når en fremmed dame plutselig skal inn på badet mitt, og det første hun får en BH- sprettende i trynet som hang over døra..jaja..og alle klærne til vesla hadde jeg bare kastet inn på badet(hun var hos faren sin i helgen) hun måtte liksom bane vei inn på badet.

Syns bare det var ubehagelig :( som sagt, venner og familie er ikke så nøye, men fremmede folk som skal inn på badet mitt uten forvarser...iiikk kunne tenkt meg å fått bort undertøyet hvertfall.

Skrevet

Ordla meg litt feil i overskriften. Fikk ikke akkurat besøk nei, men de 15 minuttene var ubehagelig..offffffff...

Jeg har lært så nå skal jeg legge fra meg pcen og rydde en time før jeg henter i barnehagen. Selv om jeg vet at innen kvelden er omme så flyter det igjen..sukk..

Skrevet

Må bare innrømme at jeg setter STOR pris på

om jeg får 30 min på meg til å rydde klart!!

Ikke at det skal være super rent, men presentabelt!

Alle har mob, hvorfor ikke gi beskjed?

Det kan jo fakitisk hende at vi har en avtale...

Skrevet

Har ingenting i mot uventa besøk eg. Eg reiser på uventa besøk til andre og når eg kjem dit uventa så forventar eg meg ikkje at huset skal vera strigla og full servering. Eg stikker innom bare for å sei hei og høre korleis det står til. Joda kan ringe, men da stressar folk så masse før eg kjem og det er ikkje meininga. Når det kjem folk innom her uventa så får dei ta huset slik det er og ferdig med det ;)

Og hvis eg ringer folk for å høre korleis det går så blir det ikkje det samma føler eg, nokon gonger så veit eg at det har skjedd ting som vedkommende kanskje bare trenger ein klem og ferdig med det, får ikkje gjort det over telefonen liksom.....

Skrevet

Haha, signerer denne!

Husker en gang vi fikk svigermor på uventet besøk, ca 10minutter etter at hele leiligheten var shinet, DET var helt sinnsykt digg! Men det har bare vært med den ene gangen... :-S

Skrevet

Hadde noen fra borettslaget el kommet på oventet besøk kl 22 på kvellen så hadde de pent fått komme tilbake en annen dag litt tidigare, synes det er veldi frekkt att ringe på dørren til folk man ikke kjenner så seint på kvellen!

Skrevet

Synes det er helt greit med uventet besøk. Forstår de ikke at det ikke er striglet til enhver tid i et hus med (og forsåvidt uten) barn, så er det deres problem, ikke mitt.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Har ikke støv på hjernen akkurat, men syns det likevel er pinlig når det kommer folk og det ser ut som et grisehus omtrent. Og det er jo bare typisk at folk kommer uanmeldt når det er på sitt verste...

Faktisk syns jeg det er verst å få besøk av min mor (eller andre på den siden av familien). Det kommer med jevne mellomrom opp i samtaler oss i mellom, at hun syns vi har det altfor rotete. (Irriterer meg noe så grenseløst - selvfølgelig rydder og vasker vi, men det er ikke førsteprioritet alltid - hvert fall ikke med småbarn i hus)

Venninner pleier å gi en lyd før de tenker å stikke innom, heldigvis. Men jeg vet at de aller fleste av dem ikke har det så striglet hjemme hos seg heller, så da tar jeg det ikke så 'tungt':)

Skrevet

Jeg liker heller ikke å få uanmeldt besøk... spseielt ikke når jeg enten ikke har dusja/skifta eller ryddet.

Har hatt en som skulle sjekke vinduene for ikke lenge siden.

(tilfeldigvis hjemme med sykt barn) , pluss svigerfar et par ganger, og da hr jeg selvfølgelig hatt på meg morgenkåpe.

Er som regel ryddig her (har en meeeget flink mann:), men føler litt på det når man må unnskylde seg e.l. for rot osv.

Drar heller ikke på uanmeldt besøk, kun bort til svigers, men det sier mannen min visst er greit.. selv om vi har dratt på en del bom-turer dit...:/ Da blir lillemor skuffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...