Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Mor nekter samvær. Hu har både skrivd og sagt det, at ikkje (eg siterer) "No way in hell om eg forlate ungen min aleina!!!" Så...ska far se sin kjære sønn så må han nemlig hjem te henne..som hadde vært greit nok, men hu bor hjemme hos foreldrene sine...og e arb.ledig..tvile egentlig på at hu hadde sluppet han inn i det heile tatt...Hu skriver "Han e MIN! Baaare MIN!!" om sønnen...så hu tror ikkje gutten trenge ein pappa.. Må min kjære virkelig betale fullt bidrag bare fordi han va så dum å fant seg ei ung snuppe uten noen form for evne te å tenke på andre enn segsjøl? Hu ska bare suge mest mulig penger, noe t.o.m pappaen hennes seie. Men hu e jo over 18 da (21) så..ingen kan jo tvinge hu te noe som helst. Eg blir så forbanna!! Koffer e så mange kvinnfolk så idotiske egoister som ikkje klare å sette BARNET FØRST?!?!?!?!?!?!!? Sko ikkje fått lov å bli mødre!!!!! Eg får heilt vondt av sønnen te min sambo.........hu komme nok te å fortelle at pappaen og dama og farmor og tante (på pappa sida) e sjuke i hodet og ikkje ønske å treffe han og sånn.....te tross for iherdige forsøk fra samtlige. Men han e jo BARE hennes vettu..som hu skreiv. Kunne så ønske eg kunne gjort noe................
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Du kan kreve samvær JA!!! Jeg går ut i fra at han skrevet under på at han er fra til barnet??? Barnebidrag det må du nok betale uansett. Men du har rett på og ha samvær med ditt eget barn. Kontakt en advokat, så lenge du er med dine fulle 5, så kan du nok kreve samvær. Er barnet under 3 år så får du nok ikke 50/50, men samvær det får du nok garantert;) Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Hei! Du må huske at dette er deres barn, som de begge to har like mye rettigheter og plikter ovenfor. Det er ikke mor som bestemmer om far skal ha barna, det er lovene i Norge som bestemmer det. Jeg har ikke så mye erfaring, men det er jo bare å ordne med barnefordelingen, kanskje du kan finne ut hvor dere kan henvende deg på www.farskap.no? Det er jo en selvfølge at han må betale barnebidrag, det er jo hans barn.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Har dere prøvd å gå rettens vei for å få samvær? Kjenner folk som har måttet gjøre det. Og for noen løgner som kom på bordet på grunn av det. FOr å si det sånn; jeg er skilt, har en jente med eksmannen min. Vet hvordan han var som far fra når vi var sammen, og hvor stor interesse han har vist. Skulle jeg gjort noe, burde det være å nekte samvær. Faktisk fordi det går ut over jenten vi har. Men jeg gjør ikke det. Har heller valgt å la henne ha tid med faren og hans familie når de ønsker det. (har avtale, men han bor utenlands nå, gjorde ikke det tidligere.) Jeg ser at hun får nok i løp av periodene sammen med far, og vil gjerne til mor. Rundt henne snakker jeg ikke nedsettende om far, enda jeg kunne sagt mye rart. Hun får selv få oppdage hvordan han er, jeg er her for henne uansett. Foreløpig er hun ung, så hun ser ikke disse tingene så godt, men når hun blir tenåring, kan det være far vil slite med å få henne til å ville komme på besøk. I tillegg har jeg nå sambo som har en gutt fra før. Eksen hans nekter ham samvær. De har en rettskraftig dom på vanlig samvær for far, hver onsdag og annenhver helg, men mor har sendt gutten vekk hver gang far kommer or å hente, og når far har hatt gutten en sjelden gang, er hun ikke snill med ham når han kommer hjem. Uten å gå inn på detaljer kan det nevnes at barnevernet har vært tilkalt av flere personer (ikke bare min sambo), de ringer og sier vi kommer den og den dagen. Og da er selvsagt alt okei. Så jeg vil si noe er sykt galt med systemet. Jeg ser to sider her. En som er en fantastisk far, og ønsker å være der for sønnen sin, men blir hindret av sin eks, og en far som ikke bryr seg mye, men allikevel får samvær med datteren sin, og som muligens ikke burde få det. (han har aldri slått eller vært fysisk stygg, det skal sies, men det er mange flere måter enn det å ødelegge en person på.) Liker ikke noen av disse sidene jeg. Ultimatet er selvsagt to foreldre som bryr seg like mye og som kan dele ansvaret mellom seg, men realiteten er desverre sjelden slik. Men til dere vil jeg si, gå til advokat, og ta det til retten om dere orker. Mulig mor til dette barnet vil ta til fornuften da. Vet ikke. Alle saker individuelle selvsagt, men husk at en rettsak kan være tøff, og ofte kommer det frem usannheter og beskyldninger som ikke har noe realitet i seg. Uansett; lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 PS glemte å si at ja, han må betale barnebidrag uansett, men mulig en dom i retten kan gjøre at han ikke må betale fullt bidrag. Er usikker der. Min eks e ikke flink å betale (han skal egentlig bare betale en minimal sum), min sambo betaler en fast sum i mnd. (noen tusen i mnd) Så igjen mange variasjoner rundt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå