Kyosanim Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jobber på et kundesenter og er vant til å høre litt av hvert, men i det siste har begeret rent over. Vet at valget av yrke er 100% av eget ønske og at jeg sitter i en utsatt posisjon for kjeft, saklig vel og merke. Har opplevdt å bli kjeftet huden full, bannet og kalt det ene og det andre, noe jeg syns er helt uakseptabelt. Mener jeg faktisk har rett til å si i fra og si at kunden faktisk må begrense seg. Tilbakemeldinger fra ledelsen er mer eller mindre at vi må tåle det meste og er fritt vilt for kunder. "Kundene har alltid rett" noe jeg er fullstendig uening i. Syns dere det er akseptabelt å banne og sverte i telefonen til totalt ukjente mennesker? Skjønner meg ikke på kunder som ringer et sted for å få hjelp og det første de åpner med er å skjelle ut den som sitter i andre enden. Kunne aldri falle meg inn å banne og sverte i telefonen til totalt ukjente mennesker og når jeg ønsker hjelp til noe.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er enig med deg i at det er besynderlig at folk synes det er greit å oppføre seg sånn, men det gjør de altså. Konklusjon; tåler du det ikke, og faktisk går så langt at du skal sette kunden på plass, da bør du finne deg en ny jobb
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 ganske snodig det der.. vi lærer og skal lære bort å ha respekt for andre mennesker.. bortsett fra de på kundesenter,,,
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Nei, det er uakseptabelt, og veldig rart. Jeg mener, det er da lettere å få hjelp om man oppfører seg noenlunde sivilisert?
Blue Lady Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 I utgangspunktet er det ikke greit. men om du jobber for Tele2 så skjønner jeg godt at du blir skjelt ut. har hatt så mye problemer med de toskene som jobber der, som sier de skal gjøre noe med problemet, men ikke gjør det og bare fortsetter å sende regninger for ting man ikke har bestilt. (dagens utblåsning)
petite fleur Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Nei, det er ikke akseptabelt, men enkelte bedrifter kan jo kunsten å dra på seg misfornøyde kunder da. Jeg har jobbet i servicebransjen da jeg studerte, og fått min andel kjeft for utrolig mye idiotisk. Ble så forbanna til slutt at jeg begynte å jobbe på lager for å slippe alle idiotene som går løs der ute... Mitt tips til deg: Folk blir bare frekkere og frekkere, bytt jobb NÅ!
Supermamm Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Klart man skal tåle litt når man jobber i et kundesenter, men på min jobb har vi stort sett praktisert at det er lov å dempe kunden på en saklig måte ala: "jeg vil gjerne hjelpe deg, men da må du slutte og rope til meg." Eller: "hvis du fortsetter å kalle meg en dum kjerring så tror jeg det er best om vi avslutter denne samtalen nå." Man skal absolutt ikke finne seg i hva som helst, poenget er bare at man ALDRI må gå ned på kundens nivå og hisse seg opp eller heve stemmen;)
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Etter flere år på kundesenter så skjønner jeg godt hva du mener, men jeg forstår også selv deres enorme frustrasjon over ting som blir lovet og ikke holdt, ting som ikke fungerer osv. Man må finne en tone, selv med de som skjeller deg ut, og klarer du det, så er du virkelig virkelig god i jobben din, enda bedre er du dersom du faktisk klarer å løse problemet også! Det jeg gjorde med slike som virkelig gikk langt over streken var å la dem pøse seg ferdig først (de blir enda sintere dersom de blir avbrutt) så sier du klart og tydelig fra, i en mild men bestemt tone at "husk på at jeg faktisk også er et menneske, som har dette som jobb, jeg skal gjøre mitt beste for å hjelpe deg, men det fordrer at vi kan prate sammen, er det greit?" Du kn selvfølgelig finne på å treffe på de som faktisk ikke synes det er greit, men da har jeg faktisk pleid å si fra at dersom man ikke evner å holde det sivilisert, så ser jeg meg nødt til å avslutte denne samtalen.
Tiddelidu! Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Jeg jobber selv med noe a la det du gjør, og vi har fått klar beskjed om å si fra til vår nærmeste leder hvis det skulle dukke opp noen ufordragelig folk. Jeg tror kanskje jeg hadde begynt å se meg om etter en annen jobb hvis jeg var deg, det er jo fullt mulig å søke på interessante eller lignende stillinger som skulle dukke opp. Det er jo ikke noe poeng i å være lojal mot en sånn ledelse...
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Skjønner deg godt! Jeg jobbet som kundebehandler, og ble rett og slett dårlig av all den dritten folk klarte å lire av seg. Når sant skal sies, så ringer stort kunder stor sett aldri for å fortelle hvor fornøyde de er. Om kundene ble altfor vulgære ga jeg bare beskjed om at, nå kommer jeg til å legge på, så kan vi ta dette når du klarer å forholde deg saklig og ikke angriper meg personlig.. Vi fikk ihvertfall lov til det! Men, enig! Fy fader og mye ufordragelige mennesker det finnes!!
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Skjønner ikke at folk oppfører seg sånn. Det er i de aller fleste tilfeller ikke den personen man snakker med som er skyld i problemet. Hvorfor da kjefte på en person som er der for å hjelpe? Jeg hadde blitt flau! Har jobbet mye med kunder selv, og opplevd å få kjeft for ting som virkelig ikke var min feil mang en gang. Jada, kjeft på kassedamen fordi det er feil i reklameavisen. Tvilsomt at kassedamen har trykket den sjøl=) Jeg syns folk må lære seg litt folkeskikk!
Amabolla Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 hehe-skjønner følelsen. Har jobbet i kundeservice jeg og-makan til mange frekke folk. Jeg jobbet innen faktura så det var mye frustrasjon. Men tristest var det å snakke med de som var ensom. De ringte kundeservice for å snakke med mennesker... Det var en gang begeret rant over for meg-en kar begynte med drapstrusler-så jeg sa til han at det ikke er lurt å komme med drapstrusler når jeg både har navn,telefonr og adresse på han..Han la på. Morsomme var at samme fyren ringte opp igjen og faktisk kom til meg enda en gang:) Bytt jobb hvis du har mulighet-men det der kunden har alltid rett greierne-er ikke ofte det stemte på ei faktura avdeling ihvertfall..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 Spørs hvor du jobber... En person som satt på kundesenteret til trafikketaten løy jo mannen min rett opp i trynet da han spurte om de hadde mottatt søknaden min på handicap-parkering... "Jada, den har vi mottatt og den ligger her til behandling" var svaret... 1 uke etterpå får vi søknaden i retur fra posten!!!!! Den hadde ALDRI vært hos trafikketaten! Den kom ikke fram for det står opplyst feil adresse på hjemmesiden dems... DA synes jeg det er greit å bli forbanna på de på kundesenteret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå