Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Hva har man på seg under fødselen? Og vil den personen som er med under fødselen få se alt som skjer nedentil? Jeg er førstegangsfødende og skal ha med meg en venninne. At hun skal være med føles veldig betryggende. Men jeg har veldig lite lyst til at hun skal få se meg nedentil. Skal føde på KK, hvis det har noe å si. =)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg hadde på en sykehusskjorte som var kneppet igjen over puppene, men magen var bar. Også hadde jeg på ankelsokker. HATER å være barbeint. Mannen holdt seg oppe ved hodet mitt etter mitt ønske, og selvfølgelig så han noe, men det går jo også ann å be vedkommende om å sitte/stå vedsiden av deg med ryggen til da, stå og se deg rett i ansiktet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 hehe nå har ikke jeg født, men du kan nok bare si ifra at hun skal holde seg ved hodet Er jo ikke alle fedre som får lov å se heller - ikke min mann hvertfall!
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har født der 3 ganger (KK/Storken, begge deler) og hadde på vanlige og behaglige klær i starten av fødselen. Når det begynte å bli intenst, så fikk jeg sykehusskjorte og lekker nettingstruse av JM som jeg tok på (ingent vang altså, jeg ville bytte selv også). Nettingstrusen synes jeg var veldig praktisk fordi JM bare kunne rive den (i sidene altså) av når pressriene startet/nærmet seg og sykehusskjorten var grei fordi jeg da kunne ta av bl.a BH, men likevel følte emg tildekket, også lett å åpne opp når babyen kom ut slik at jeg kunne få den lille rett opp på magen. Å være naken var ikke noe jeg ønsket, men vet mange er det også. Min mann har ikke sett noe av det som foregår der nede, ingen av oss har ønsket det. er bare for ham å holde seg oppe ved hode mitt det :-)
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Hun står nok ved hodet. Jeg hadde sykehusskjorte i begynnelsen, men endte opp helt naken begge gangene gitt ;-)
Mammaioktober Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har lyst til å be om et sånt "laken" som man får på gynekologundersøkelser Har sett at andre har brukt det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 om hun sitter ved siden av deg og ser mot ansiktet ditt så ser hun ingenting du ikke vil hun skal se. Hva du har på er vel avhengig av hvor fort det går, første gang fikk jeg på meg sykehusskjorte, andre gangen rakk jeg bare å få av meg buksa
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Du kan ha på deg hva du vil, men må jo selvsagt være butt-naked nedentil etterhvert iallefall. Ofte ender man opp med en sånn sykehus-skjorte og that`s it, men det har med praktiske årsaker å gjøre da, man vil kanskje bade litt, og så opp i sengen, en tur i dusjen kanskje osv. Hun trenger ikke se noesomhelst, er det vanligste at ledsageren holder seg "oppe i nord" ved ansiktet og hodet ditt, noe vil hun jo muligens se, f.eks når brnet blir lagt ret på magen din og navlestrengen henger fast inni deg enda og på barnet, akkurat da har man jo ikke dyne eller noe sånnt på seg. Du kan jo ha med deg en løs kjole eller lang tunika eller noe i den dur, så har jordmødrene fri tilgang der nede (de fikler gjerne flere ganger for å sjekke hvor langt fødselen er kommet) men atr du på en måte er tildekket. Mulig du på et visst tidspunkt flerrer av deg klærne med null blygsel likevel, fordi du evt er kokvarm, eller det du har på plutselig er tiil en plage osv. Man mister gjerne alle hemninger under en fødsel, da det kan være en skikkelig intens opplevelse, og alt fokus handler kun om å føde og alle tanker om blygsel og andre slike ting er totalt borte mens du føder..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Det er bare å si ifra til venninna di, men tenker nok at hun holder seg oppe ved deg og snakker med deg. Det er jo deg hun skal støtte. Hun er neppe intressert i hva som skjer "der nede" heller :-) Men når det er sagt så tenkte jeg også vedig på dette FØR fødselen, men når det hele er igang og man har ligget der og "jobbet" en stund, leger og pleiere flyr ut og inn og sjekker åpning m.m. så bryr man seg veldig lite om alt dette til slutt :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Jeg gikk i en trang topp, brukte den istede for bh når jeg dro på sykehuset. syns bh gnagde så når jeg var gravid med masse ekstra vann i kroppen. Så topp og sokker gikk jeg i, klarte ikke å ha sykehusskjort på meg. måte ha noe som var tettsittende. (jeg som aldri før har likt tettsittende klær) Men jeg kunne gå i akkurat hva jeg ville, såfremt jeg ikke var redd for at de ble grisete, blodige osv. (noe de ikke ble i det hele tatt) Nå var det bare min mann med, så han hadde jo sett alt fra før.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Ble kledd naken. Du kan be venninna di holde seg opp med hodet ditt, så hun ikke ser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå