*toppris* Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 for noe dritt.... fikk de på døren nå... kunne jo ikke si nei jeg har ikke tv når den er på og synlig i bakgrunnen, hehe... jaja... så nå er "det i orden" også... jaja... penger rett i dass...
kismet Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 He he, husker de ringte meg en gang for to år siden da jeg og min mann var ute på kjøretur. De sa jeg måtte betale lisens og jeg spurte hvorfor det.. de sa jeg hadde tv. Jeg sa jeg aldri har eid en tv, og da sa de at det var en i huset på min adresse.. da svarte jeg bare at ja den er reg på mannen min og den lisensen har blitt betalt i mange år... da ville de ha hans tlf nr eller snakke med ham... da sa jeg at det fikk være deres prob, tåpelig å drive å plage meg med slikt . Huset vi bor i er jo reg på begge to. De prøver seg alltid. Glupinger !!! Og en gammel dame jeg jobbet med holdt på å få hjerteinfark da de bare brøytet seg forbi henne og gikk rett inn i stuen hennes og sa hun hadde tv og måtte betale lisens, (den var betalt den slik som hun alltid hadde gjort, men hun måtte finne fram kvitteringen) Hun var helt vrak i lang tid etterpå stakkar. (de hadde først lusket på henne på terrassen hennes)
erteposen + 4 Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er så ekkel at jeg betaler både skatt og lisens med glede:) Er superhappy for reklamefri radio og tv.
Flippa m Frida Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Der er jeg jammen litt rar altså, men jeg synes lisensen er en fin investering. Mindre Paradise Hotel og mer kvalitetstv. Bare julekalenderen til NRK er verdt hele lisensen, og det skal snuppa få nyte godt av i mange år!
SiMaMi Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg synes tv-lisensen er no dritt. Betaler ikke, fordi skjermen ble registrert som pc-skjerm når jeg kjøpte den. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal betale tv-lisensen når jeg ALDRI ser på NRK.. Jeg synes det bare går naturprogram og sport på NRK og det er ikke noe jeg er intressert i å se på. Greit å betale for en reklame fri kanal vis man bruker den, men man må jo søren meg betale uansett. Synes man burde ha et valg jeg da.
erteposen + 4 Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Jeg hører mye på radio også jeg da. Har ikke tv for tida, men gutta ser barnetv og får meg er barne og ungdomstv. med redaksjonellt stoff, gode serier og flinke programledere et viktig poeng. Det er to naturprogam, et fast, i uken, og sport går for det meste på dagtid/er knyttet til sportsending eller store nasjonale og internasjonale hendinger. Ingen er mine farvoritter heller. For barna er alt fra barnetv til amigo/mgp junior kjempe viktig, også som arena for å synligjøre norske barn og unge.
*toppris* Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2009 det å betale ca 1200kr x 2 i året er sykt... ivertfall for en kanal som nrk, her blir det kun sett på den kanalen av og til når det er barnetv, ellers blir den ALDRI brukt... kunne klart oss heeelt fint uten... hele lisensdritten kunne blitt fjernet syns jeg ivertfall.
♥ anonym♥ Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Jeg betaler hver mnd for en pakke med tv3, tv norge og også nrk (som jeg aldri ser på..)+ mange fler. skal de da liksom også ha ekstra penger av alle, fordi noen liker det? nei. er helt tullete, og når jeg er ferdig utdannet er det en av de sakene som jeg har tenkt til å ordne opp i. ( og beløpet er jo en annen sak. hadde det vært kr 200 i året, så ja kanskje) jeg betaler ikke penger for noe naboen vil se på. ikke hører jeg på radio heller... Barne tv har de på mange andre kanaler, og vi gjør heller andre ting enn å sitte foran tv`n..
2prinsesserogbim Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Nå som vi må betale for å sjå tv uansett så forstår eg ikkje koffor me må betale lisens i tillegg.. Og nrk er ikkje lenger reklame fri etter mi meining... Ka me alle så sponse programmene de vise jo da e reklame...
?en til? Skrevet 26. mai 2009 #10 Skrevet 26. mai 2009 hva skjer hvis de kommer på døra og sjekker, og du ikke har betalt? får du ny regning? eller er det mer alvorlig?
Skorpionen<3 Skrevet 26. mai 2009 #11 Skrevet 26. mai 2009 Hvor bor du, *toppris*? Jeg vil ikke ha besøk av de fjolsene!
Hva glor du på??? Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 Godt de som lurerer seg unna blir tatt.
*toppris* Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2009 Man blir ikke "tatt" selv om de kommer på døra;) de har ikke lov til å kreve å komme inni hjemmet ditt for å se at du har tv etc. bor i bergen vest... naboen her fikk de også på døra, men han åpnet ikke, hehe... hvis de ser at du har tv så spør de hvor lenge du har hatt den og om du betaler lisens. hvis du ikke betaler lisens så får du regning i posten på lisensen. bør da ikke si at det har du hatt i mange år fx.. kan få en liten smell da..
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Jeg trooor vi betaler lisens nå, men har lenge gått uten... Fordi at selv om vi omtrent bor i Bergen sentrum, så har vi ikke fått inn NrK... Og hvis ikke de kan levere til alle i Norges nest største by så nekter jeg å betale... På prinsipp. Tv2 kom helt fint inn, TvN også... Men ikke NrK... Nå har vi jo digital-pakke og da tror jeg vi måtte begynne å betale lisensen også. Men nå får vi inn NrK også,så da er det greit...Ikke at vi ser på den kanalen da...Bortsett fra når lillemor ser på barnetv.
♥ anonym♥ Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 hva mente du over som er gla når de tar de som sniker seg unna?? syns du det er innmari gøy å betale en haug med penger for en tjeneste du IKKE vil ha?? de som vil betale for det kan fint få lov, men da må da være valgfrihet.
Sporty mamma Skrevet 27. mai 2009 #16 Skrevet 27. mai 2009 Må bare få si at hvis dem kommer på døra de har de ingen myndighet til å komme inn i huset ditt.Det kan du faktisk nekte dem.Skal de inn må de ha med politi.Ikke mange som vet dette desverre og mange av kontrollørene er jo frekke nok til å brøyte seg inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå