Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Idag så jeg en mor som gikk inn på butikken og lot barnet sitt sitte igjen i bilen(det i seg selv har vel blitt diskutert her noen ganger) og hun lot bilen stå å gå! Tenk om noen fant ut at de skulle stjele bilen da så hadde de tatt ungen samtidig. Ble helt satt ut jeg. Det var mye folk på butikken også så hun kom jo ikke ut igjen med det første... Jeg som overreagerer eller er det en ting som er greit å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Hadde du virkelig brydd deg, hadde du sagt fra til damen på en høflig måte. I stedet for å slarve om det her inne.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg gjorde det samme idag jeg, eller bilen var ikke igang da. Men h*n var sliten etter bhg og ville sitte i bilen (3år), jeg løp inn kjøpte en boks tomater og ut igjen. Det tok null komma niks med tid da. Og nøkkelen til bilen var i lomma mi. Men det kunne tatt lenger tid, det kunne blitt ran i butikken og jeg kunne måtte bli borte i flere timer f.eks.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vet mange går på butikken og lar barna sitte i bilen og selv om jeg aldri gjør det selv så har jeg skjønt at det er noe mange gjør så det reagerer jeg ikke på. Men å la nøkkelen stå i bilen med motoren i gang, det synes jeg var litt drøyt... HI
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Jaja, det er jo alltid viktig å fremheve hvor stupide andre mødre er slik at man selv fremstår som langt bedre. Hva er poenget med innlegget egentlig? Who cares? Hvis du har et problem med denne morens valg, får du gi beskjed direkte til henne eller holde godt kjeft om hele greia. Makan.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Nei, jeg prøver ikke å fremstå som en bedre mor på noen som helst måte. Jeg lurer mer på om dette er en normal ting å gjøre?Eller er det fler som ville reagert?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Man forlater aldri et kjøretøy med motoren i gang så lenge man ikke har øyekontakt med kjøretøyet - det er faktisk FORBUDT (med eller uten barn). Kan også nevne at det HAR forekommet tilfeller hvor barn har klart å sette bilen i gir, løse ut bilen og gi den ett hopp framover/bakover. I et tilfelle (her var barnet vel 3 år) ble både kjøretøy og husvegg (glass) totalskadd.I en gullsmedforretning... Skadeomfang rundt 1 800 000. Forsikringsselskapet sendte regningen til bileier! Gjeldsslave resten av livet!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Du som sier at man kan stjele bilen med ungen inni osv. Det går faktisk an å låse bilen mens den går.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Man skal tenke litt på hva man sier til andre eller snakker om andre. Man vet aldri grunnen eller hvorfor ting blir gjort som de blr gjort..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 På østlandet har det i dag vært så varmt i været at det var nok det eneste fornuftige slik at AC kunne gå mens moren var i butikken. Og, som en annen påpeker; på mange nyere biler går det an å låse bilen mens den er i gang.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Hvordan får man låst opp bilen igjen fra utsiden da??? Nøkkelen er jo inne i bilen!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Hahahahaha, sant.. Men det kan vel bare barnet gjøre da? det sitter sikkert i setet uten festet sele uansett...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 har oxo gått inn i butikken mens sønnen in sitter i bilen... man da skal jeg jo ikke handlet masse... men jeg lar ikke bilen stå å gå... gjorde det et par ganger, så fikk jeg høre en GRUSOM historie av en bekjent (noen venner av et familiemedlem) han hadde skaffet seg barnevakt til to av de eldste barna (4-5 år gamle). barnevakten hadde sovnet på sofaen, hun var student, og ungene hadde tatt med seg nøkkelen ut i bilen. der hadde de tydelig vis lekt med sigarett-tenneren, og da barnevakten våknet sto bilen i full fyr. begge barna omkom...... veit det er noe som ikke skal skje, men det fikk i allefall meg til å skru av motoren og ta med meg nøkkelen om han sitter i bilen...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #14 Skrevet 25. mai 2009 En i hjembygda mi skulle inn på butikken og hente noe, kjemperaskt, lot begge barna bli i bilen. Da hun kom ut hadde det eksplodert i bilen, og de brant inne..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #15 Skrevet 25. mai 2009 jeg hadde reagert på samme måte jeg har aldri gått fra min lille i bilen, og kommer nok ikke til å gjøre det. man vet aldri hva som ville skjedd, men jeg lar h*n ikke være aleine uansett noen steder uten tilsyn.... =)
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #16 Skrevet 26. mai 2009 Jeg personlig ville ALDRI forlatt barnet (selvsagt opp til en viss alder) mitt i bilen uansett om jeg BARE skal inn i butikken i 30 sekunder eller 30 minutter. Hva andre gjør får gå på deres regning.... McCannforeldrene skulle jo bare ut og spise middag mens barna sov noen titalls meter unna. Noen foreldre bare må ta tlf mens barnet er i badekaret. De snakker bare i 2 sekunder sies det, men barnet rekker allikevel å drukne. Mine naboer bare må være med på hageparty mens barna ligger 200 meter unna og sover.... Felles for alle disse er ar de i mine øyne setter egne behov foran barnets!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå