Gå til innhold

Sagt i frå på jobben??


12/12---) lykke! *høggravid*

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om dei vordane mødrene her inne har sagt i frå på jobben om at dåkke er gravide? Kva er vanleg her? Er i veke 12 no og har tenkt å sei det denne veka. Har mista ein gang før, og har holdt det hemmeleg fram til no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sagt fra enda. Er 10+4 og vil vente en stund enda så fremt det ikke begynner å vises. Sist fortalte jeg det ikke før jeg var nærmere 5 mnd på vei, men denne gangen vil det nok vises fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner i ny jobb fra høsten,. og synes det var riktig å si ifra tidlig slik at de fikk omorganisert litt til alles beste, og slik at jeg ikke plutselig dukker opp i slutten av august med stooor mage. Jeg bor på et lite sted, så de ville nok dessuten høre det ad omveier før den tid, og jeg ville føle at jeg skjulte det med vilje. Sjefen min tok det kjempefint, og reagerte kun positivt. I min nåværende jobb har jeg valgt å ikke si noe ennå, men vi er en sammensveiset gjeng med damer, så de har nok en mistanke... Er 12 uker på vei, og magen er stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte jobben i dag og sa ifra. Er i uke 12+5. Med første sa jeg ikke noe på jobben før det begynte å synes, rundt uke 18. Men siden jeg fortsatt er i perm og snart skal ut i jobb igjen, synes jeg at jeg måtte si ifra. så er jo magen kommet allt da.. Ville blitt helt feil og ikke si noe og komme tilbake med gravidmage :o) Men hvis magen ikke allt synes, og det ikke er andre forhold som gjør at du føler du må si det, er det ingenting i veien for og vente til du selv føler at tiden er inne :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg sa i fra på jobben allerede i uke 8. Årsaken til dette var fordi vi skulle ansette en ny person på avdelingen og da fant jeg ut at vi da har muligheten for å ansette en vikar i samme prosess. Billigere for jobben å slå i sammen disse to intervjurundene enn å kjøre to uanvhengige prosesser. Nå er det offentlig på jobben, jeg er i uke 14+4 og min vikar fikk tilbud om jobb i min uke 12. Han begynner allerede 1 juli, så jeg er kjempefornøyd med at vi kan starte opplæringen allerede nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ifra på jobb uken etter jeg fant ut jeg var gravid. Var da 7 uker.

Jeg jobber alene på natt i helse sektoren og legen mente det var best å si fra med en gang så vi fikk tilrettelagt litt ift løft osv:)

Gikk veldig fint, er godt tilrettelagt nå - går inn i 16 uke på fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa ifra da jeg var mellom 11 og 12 uker. Skulle på ferie og tenkte det kanskje ville synes når jeg kom tilbake.. Og det gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ifra samme uke som jeg startet i ny jobb. Var kjipt og hadde gruet meg lenge, men var bedre å si det da enn å vente. Er nå snart 14 uker på vei og gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...