Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Glad jeg kontaktet de på barnevernet for å bistå meg i skolesaker,sfo osv. Har et barn som har slitt en del i skolen. Derfor gikk jeg dit for å få hjelp og bistand, det var tungt og tøft, MEN fy søren, denne dama er så tøff, tillitt til meg, tro og taler barnets sak direkte mot lærere som handler galt i skolesammenheng. I alle disse år med henne ved min side har gjort meg sterkere og motivert meg til å stå på mitt og det beste for barnet.
Eucerin Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Godt og høre:) Det finnes nok 90% mere solskinnshistorier enn det man aner. Er så kjedelig å prate positivt om noe:P Men jeg er også overbevist om at barnevernet ikke er ett korupt sted som driver barnekidnapping hihi! Kjempe bra at du turte og be om hjelp, det krever en sterk kvinne det i seg selv. Og veldig fint du fikk den hjelpen du ønsket, og at du skrev om det her.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Det er dessverre mange som ikke liker barnevernet pga det de har opplevd. Selv så kontaktet jeg dem også frivillig (siden jeg er alenemor og plages litt med sykdom). De gjorde ingenting for å hjelpe meg og mine barn, de gjorde faktisk et par ting som gjorde alt verre. Angrer veldig på at jeg tok kontakt, men jeg gjorde dette etter råd fra venner og familie for å kunne hjelpe barna mine. I dag har vi ingenting med dem å gjøre, og det er jeg glad for. Barnevernet er jo overabeidet og har mye ansvar. Dessverre så synes jeg det ble altfor mye byråkrati og for lite hjelp til oss. Det fantes heller ingen alternativ til hjelp for akkurat oss (avlastning i hjemmet f.eks.). Jeg kjenner dessverre også en del som har vært barnevernsbarn og som har dårlige opplevelser. Det verste jeg har hørt var ei moren min kjenner. Hun ble fratatt ungen fordi samboeren hennes (barnefar) kastet henne ut av leiligheten midt på natta. Politiet gjorde ingenting for å hjelpe henne og barnevernsvakta tok bare barnet i stedet for å hjelpe mor og barn. Hun fikk selvfølgelig barnet igjen, men dette skulle jo aldri ha skjedd! Men så kjenner jeg jo også alenemødre som har fått bevilga et avlastningshjem via barnevernet, og det er jo et flott tiltak!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Det jeg ser her på området er enkelte i barnevernet som virkelig bidrar de som trenger hjelp isteden for å fjerne barna. Men man har alltid de som har hatt eller hørt om dårlige erfaringer. Derfor var jeg skeptisk og redd, men angrer ikke. Hi
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Du HI opplever akkurat det samme som vi gjør; jeg og barnet får hjelpen vi trenger og som vi ber om. Hun på barnevernet har forslag til tiltak, men de er mitt valg:) Ingenting blir tredd nedover våre hoder her:) Og ikke minst; jeg får støtte på alle måter:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 er selv "bv barn" og har vært innom fire forskjellige kontorer. da jeg var yngre så syns jeg selvfølgelig at det var plagsomt med disse møtene å mas, men nå når jeg har fått egne barn ser jeg at de har hjulpet meg enormt og jeg vet ikke hvor jeg ville vært uten de. en annen ting er det at et bv kontor avgjør ikke saker der barn skal tas vekk fra foreldrene alene, det er mange som skal se på saken og godkjenne så derfor har jeg liten tro på folk som "mistet" barnet uten noen grunn idet hele tatt. Mine BV "tanter" jobbet også tett med mamma, slik at hun var med å bestemte å godkjente ting. Å mamma gjorde det hun trodde var best for meg, noe det nok også var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå