Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, vært fast ansatt i 50% i mange år. Nå har jeg fått 100% hos samme arbeidsgiver. Tiltrer om tre uker. Altså når jeg å være i den fulle jobben i hele seks måneder, nesten syv, før fødsel. Da får jeg vel permisjon utfra den fulle stillingen ikke sant? Den er også fast nemlig......hadde jeg vært uten jobb først, skulle jeg jo jobbet i minst seks måneder for å få noe som helst. Men jeg har jo fast jobb i utgangspunktet + at jeg jobber mer enn seks måneder....Hva tror dere??

P.S Jobber i det offentlige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du permisjonspenger som blir målt fra de 6 siste mnd. Det spiller ingen rolle om det er fast eller ikke. Det eneste som betyr noe, er hvor mye penger du får inn hver mnd.

Skrevet

Hei,

Er ganske sikker på at du da vil få foreldrepenger utregnet av din 100% stilling. Diskuterte nettopp dette med min venninne som er NAV leder (regner med hun har kontroll på dette området). Hun sa det nå er nye regler i forhold til utregning av foreldrepenger. De tar visstnok nå utgangspunkt i de fire siste ukene. Det vil si at du ikke lenger trenger å være i jobb seks måneder for å ha rett på foreldrepenger.

Skrevet

Er ingen ekspert, men vil tro det. En har jo full rett til permisjon så lenge en har vært i jobb i 6 av de 10 siste mnd. Da vil en vel regne de beste månedene.

Jeg har motsatt problem. Jeg har 2 50 % stillinger hvor den ene er et vikariat som går ut i slutten av oktober, men jeg håper nå at jeg får full permisjon for det. Blir ca. 2 mnd med bare 50 % stilling hvis jeg ikke får forlengelse.

Skrevet

lest nettopp innleggene over, vil det si at jeg kun får beregnet permisjon ut fra min 50 % stilling siden det kanskje bare er den jeg har de to siste månedene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...