Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra Lindenberg som jeg skal gi til fastlege for å få han til å skrive ut medisiner.

Pergotime..og Ovitrelle..var ikke helt forberedt på den siste der altså..

Aldri stukket noe som helst i meg selv jeg..og gruer meg litt til det..

Hvordan gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kona satte alle sprøyter på meg. Den ene gangen jeg ikke fikk sprøytetidspunkt til å funke med hennes turnus, fikk jeg en sykepleier hos gynekologen til å gjøre det, siden jeg likevel var innom.

Hadde vel gjort det selv om jeg måtte, men jeg liker ikke tanken.

Lykke til! =)

(Ovitrelle er veldig ok, da - ikke svir den og ikke fikk jeg blåmerke).

Skrevet

Hehe..om min kone (om under fire uker) skulle sette sprøyte på meg tror jeg nok det kunne endt ufint.. Hun hadde besvimt.

Men jeg kom akkurat på at jeg kjenner en medisinstudent som sikkert vil stikke om hun er i byen da. Kjenner at jeg krysser fingrene for det.

Bare tanken på å stikke den greia i seg selv..jaja..man klarer om man må..

Godt jeg enda har god tid til å grue meg..hehe

Skrevet

Du klarer nok fint å sette sprøyta selv :o) Veldig greit å slippe og være avhengig av andre. Selv har jeg sprøyteskrekk og det tok meg en halvtime før jeg klarte å sette den første sprøyta. Nå er jeg i gang med IVF-forsøk nr. 6 og har ikke tall på hvor mange jeg har tatt de siste to årene. Utrolig hva man klarer bare man tenker på resultatet. Lykke til!

Skrevet

Hei du

Nå har jeg nettopp gjort det og det gikk overraskende bra. :-) Jeg gruet meg veldig og har heller aldri stukket sprøyte før. Men nålen gikk lett inn i magen også var det litt sviing idet jeg sakte sprøytet midelet inn. Må jeg gjøre det igjen vet jeg iallefall at det ikke er noe å grue meg til. :-)

Du klarer de sikkert kjempefint :-)

Skrevet

Jeg kan henge meg på her og fortelle at det er ingenting å grue seg til :)

Nå vet jeg alt om at det er lettere sagt enn gjort ;)

Jeg hadde kjeeempe sprøyteskrekk tidligere. Til det punkt at jeg har besvimt under blodprøvetaking, flere ganger (3 ganger... :/)

Men der satt jeg, i Danmark, alene. Og fikk beskjed om å ta sprøyten presis kl 22.

Minuttene gikk og jeg begynte faktisk å gråte. For jeg følte at hele inseminasjonsprosjektet gikk i dass, bare pga meg og min pinglegreie ang sprøyter.

Så, jeg presset frem en valk, og stakk sprøyten inni. Derimot så "ombestemte" jeg meg med en gang nålen var inni, så jeg trakk den ut igjen. Men da lo jeg, innimellom tårene, for herregud, jeg kjente det ikke engang! Så derifra gikk det kjempebra :D

Og etter 5 inseminasjonsturer, så går det som en lek hver gang :)

Kvitt sprøyteskrekken er jeg også :D

Lykke til! Det går nok kjempebra dette!

(og kanskje er du like heldig som meg. Jeg har regelmessig syklus og fast eggløsningstid, men fikk pergo og ovitrelle hos Nordica. Og 2 av 5 turer har endt i tvillinger! Derimot SA og MA tidlig, men det er pga min lite samarbeidsvillige livmor).

Skrevet

Hei!

Jeg fikk en sykepleier til å vise meg hvordan jeg skulle sette sprøyta første gangen. Hun sa at til og med ganske små barn som har diabetes får til å sette sprøytene selv etter litt opplæring. Jeg synes det var litt rart å skulle sette sprøyte på meg selv første gangen, men det gikk overraskende greit. Jeg synes ikke det var vondt heller. Dette får du også helt sikkert til : )

Skrevet

Jeg dro innom Volvat og en sykepleier der viste meg og satte den første sprøyta. Jeg betalte rundt 200 kr for dette, men synes det var verdt det : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...