Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Hei, jeg har gått med tanker om å kanskje studere medisin, har ikke 100% bestemt meg siden det ikke er bare bare lengre:P Har ei datter på 17 md og er 3 md på vei med tvillinger så det er ikke noe som skal skje imorgen... Jeg har langt ifra snittet som skal til for å komme inn og da må jeg ta opp en del fag og bl.a. kjemi og fysikk som jeg ikke hadde på vgs. Vil helst inn i norge i og med at vi har barn... Men studiet er veldig langt, jeg er 24 år nå og om jeg hadde klart å komme meg inn til jeg er 26 så er jeg 32 når jeg er ferdig utdannet, ungene begynner å bli store da og det hele skremmer meg litt i og med at jeg kommer til å være 32:S hehe... di fleste er ferdigutdannet da og har jobbet en god stund. Har man et liv om man velger medisin, har jo 3 barn utenom da:) Hvet noen hvordan studiet i norge er? Er det flere i min situasjon som velger å bli lege i litt senere alder? Vil på en måte ikke isolere meg fra alt annet og bare ha bøker å tenke på heller, har så mange tanker for jeg vet ikke helt hvordan dette hadde vært. Kan noen råde meg litt? Noen med erfaringer?
prebs Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 En god venninne av meg begynte på medisinstudiet da hun var 33, og hun var langt fra den eldste. Jeg vet at det ikke er sjelden med folk i 40-årene på det og andre studier. Så akkurat alderen er det siste jeg ville bekymret meg om, var jeg deg =) Selv synes jeg det er bra med litt modne folk på medisinstudiet, folk som har litt livserfaring og opplevd ting. Vi trenger alle typer leger! Ellers må du jo selv vurdere studier opp mot det å ha tre barn. Du må nok regne med noen år hvor det blir sentrert rundt studier og familie og ikke så mye sosialt utenom. Jeg er litt tilhenger av at folk skal følge drømmene sine, det ordner seg alltid - litt mindre penger i studieårene selvfølgelig, men du vil jo få bra betalt etterpå. Er det virkelig dette du vil, så vil jeg oppfordre deg til å satse! Lykkeklem=)
prebs Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg svarte på denne tråden, jeg, så jeg dytter opp svaret så du får se det. Står for det jeg skrev fortsatt =)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jeg kjenner ikke noen som studerer medisin.Men jeg må bare si at hvis dette er noe du absolutt vil må du satse på det. Ta kontakt med universitetet og få snakket med en rådgiver og evnt andre studenter med familie . Der vil du nok få svar på de spørsmålene du måtte ha. Og husk, det er aldri for sent å utdanne seg. Kjør på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå