Gå til innhold

Noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med lammeskinn i vogna nå som det begynner å bli så varmt ? Vi bor i Oslo, og jentungen vår var 7 uker gammel på fredag. De siste gangene vi har gått tur, har det virket som hun har blitt så veldig varm, og da blir hun fryktelig fortvilet stakkar...

Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man kan bruke det året rundt, men selv har jeg fjernet det nå...Synes det virker litt varmt, så nå bruker vi bare madrassen i vogna med et laken utenpå.

:)

Skrevet

Vi har hatt lammeskinn i vogna helt til nå (bor også i Oslo), men da jeg brukte det i helga ble jenta mi altfor varm og svett stakkar. Så nå må det nok pakkes bort igjen ja! Det finnes dem her inne som påstår at ull er temp.regulerende og kan brukes hele året uten at ungen blir klam, men det er altså IKKE min erfaring (og jeg har korthåret, ordentlig Kaiser lammeskinn, ikke noe billig crap).

Skrevet

Gjekk heilt fint med snuppis i vogna i dag. Ho er 9 mnd i dag (grattis!!). Hadde på seg srømpis, joggebukse, body, joggejakke, solhatt, små skinntøflar.

Temperaturen var heilt fin på henne. Vi var ute mellom 14-1730.

Lammeskinnet er korhåra.

Men skal prøve meg meir fram, synest nemleg det er rart at ho ikkje var varm, nesten så eg ikkje trur det (sjølv om det jo blir hevda at skinn skal vera temp.regulerande).

Er det forresten for mykje å ha på både strømpis og (jogge-)bukse?? Ja, slik det var temp.messig i Oslo i dag på 9 mnd gamla "deffa" baby.

Skrevet

Hva er "deffa" baby?

Jenta mi er også 9 mnd og vi bor like utenfor Oslo. I dag hadde vi ikke vogn da, men bæresele. Vi satt også en stund på et pledd på gresset, og hun hadde på seg strømpebukse og body og en tynn, tynn sommerbukse. Og solhatt da. Lammeskinn har vi kutta ut, det blir for varmt. Hadde det i vogna en stund, men jeg kunne iallefall ikke tenke meg å ligge nedi ei lun vogn, oppå lammeskinn i 20 grader. :)

Skrevet

Ull funker bare kjølende om det møter ull eller hud. Om du har på ungen en tynn ullbody og legger h*n på lammeskinn virker det kjølende. Samme om barnet er nakent på skinnet. Men om du har på bomullsbody eller klær av andre matrialer virker ull bare isolerende og varmt.

Skrevet

Takk, Labambie. Endeleg ei forklaring på dette med skinn i sommarvarme. Godt forklart og verkar sannsynleg.

Da sluttar vi med skinn i morgon den dag (så sant det er vår-/sommaraktig i vêret).

Med "deffa" baby meinte eg slank baby (aka definert). Noko korkje mor eller far er lenger... Men jobbar med saken, da.

Skrevet

Vi puttet lammeskinnet i vogna igjen da vi gikk over til sportsvogndelen. Idag satt hun med dette, shorts og kortermet body, og en liten dyne over, og hadde det helt supert. Men hvis vi har mer klær på henne, blir hun fort varm, så vi lurer litt på å ta det ut etterhvert, vi også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...