Elvirra Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Er 20 uker på vei i morgen..Har ikke fått noe mage enda,føler det er lite bevegelser..Er mitt andre svangerskap!Var på ul i uke 12,da sa ho alt var fint og jeg vokser bra (hørte hjertelyd sist nå på fredag) Har jeg grunn til å bekymre meg? Jeg er forresten endel overvektig,har det noe å si? Trenger ingen skjenneprek ang overvekten..
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg fikk ikke mage før rundt uke 19, og da bare en liten, liten kul. Alle kommenterte at jeg hadde så liten mage, noe som gjorde meg veldig bekymra. Men ul i slutten av uke 19 viste en frisk og fin baby inni magen, selv om den ikke tar store plassen. Er nå i uke 21 og har egentlig ikke større mage enn det jeg har brukt å hatt tidligere, etter en god middag liksom! Og sparkene kan kjennes noe forskjellig fra gang til gang. Står enten her inne på uke til uke eller i en gravide-bok jeg har, at spark og bevegelser er forskjellig fra baby til baby, ut fra hvor god plass de har i livmoren bl.a Jeg er ikke noe ekspert, er førstegangs, men du må ikke bekymre deg! Du har nok bare en baby med et rolig lynne i magen! Noen er superaktive i magen og fortsetter med det utenfor, andre er mer rolige av seg. Alle babyer er forskjellige;)
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Det å være bekmra er nok endel av det å være gravid og det å være mamma. Men mest sannsynlig har du en frisk og fin liten baby i magen din. Magen vokser i rykk og napp, forrige gang husker jeg den begynte å ta form i uke 22-23 (jeg er også overvektig). Denne gangen er magen variabel, noen ganger slapp, andre ganger føles den stor (er 17 uker). Når jeg sitter bulker det som før, bare i litt større format:-) Jaja, men uansett har du nok ingen grunn til bekymring! Kos deg du! Det som skjer det skjer og aller mest sannsynlig så sitter du med en deilig liten baby om 20 uker:-) Kroppen er til å stole på (spesielt siden den har gjort det før), det er bare hvis det er noe alvorlig galt med barnet at det går galt (og det er heldigvis veeeldig sjeldent). Men jeg kjenner jo til at bekymringene sniker seg på innimellom likevel, men det er bare å jage de bort, de er som regel grunnløse og bortkastede:-)
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Alt handler jo om hvordan babyen ligger i forhold til kroppen din. Du sier ikke noe om hvor høy du er eller hvor lang overkroppen din er, men jeg er lav og med kort overkropp og har dermed tidenes bollemage i uke 27! Folk spør meg om ungen ikke kommer snart, og får sjokk når termin er sent i august! Jeg har venninner, både tykke og tynne, som får liten mage. Ofte har det med at de har lang overkropp og at ungen ligger veldig inni bekkenet, særlig helt i starten. Ei god venninne skal til og med ha tvillinger, og hun ser (i uke 16) ikke det spor gravid ut! Når det gjelder bevegelser, så der jo det betinget av hvor morkaka ligger. Kanskje ligger morkaka og demper for alle spark og sprell? Det vil du jo finne ut av på UL, de sjekker jo det der. Tror ikke du bør bekymre deg riktig ennå, det er mest trolig ikke noe å bekymre seg om! Du skal vel på UL snart, da får du jo vite det som er å vite. Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå