bønni Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Nå er gutten min akkurat 7 mndr og vi er godt i gang med fast føde. Jeg er prøver meg litt fram med antall og type måltider for tiden. Fram til nå har han vært veldig glad i melkeflaska og puppen, men merker at interessen er dalende på dagtid. Frokost: Grøt, frukt og vann Lunsj Grøt og vann - har såvidt begynt med litt brød Middag: MME og grønnsaker/middagsmat Kvelds: Grøt og sviskemos - og MME og pupp på sengekanten. ' Natt: MME Innimellom her blir det litt kosepupp,litt frukt og litt smaksprøver på det som måtte komme i vår vei. Jeg lurer på om det er mange på samme alder som har et måltid i løpet av dagen som bare er melk - kunne jo være praktisk av og til, men ike helt sikker på om det er tilstrekkelig lenger?
Lillepusen-78 Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Gutten min er 8 mnd. Han har følgende måltider pr dag: 05.30: mm 7.30: Grøt, vann 11: mm, brødskiver, frukt, vann 15: mm, middag, vann 18.15: mm, grøt, sviskemos, vann Han har aldri hatt hyppige måltider. Selv da jeg fullammet spiste han kun 6 ganger pr døgn, derfor ingen amming utenom fast føde nå, med unntak av tidlig morgen. Synes det er veldig praktisk sånn vi har det nå, slik at det ikke blir måltider "hele tiden". Tar jo sin tid med denne spisingen ;-) Ville tro det var ok med rent melkemåltid nå i overgangsfasen til mer fast føde....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå