Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 meg litt her?? Saken er at jeg har en del inkasso saker på meg,men pga sykdom og diverse så har jeg ikke fått/orket å betalt regningene mine til tidsfristen. Nå er det så mye papirer at jeg ikke klarer å få oversikt og har problemer med å ringe. Firma som venter penger fra meg,tenker gjerne at jeg er enten arrogant eller ignorerer regningene,men det er altså ikke tilfelle. Det har heller ikke vært sånn at jeg ikke har hatt penger til regningene... Har ikke klart å konsentrert meg om å sitte meg ned å få en oversikt over problemene min... Noen som vet hvem som kan hjelpe meg ?Vil gjerne ha orden i sakene mine;)))
Gjest -<<- Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Kommunen/bydelen din er pliktig til å ha en gratis gjeldsrådgiver. Nå varierer det veldig hvor gode de er til å oppfylle denne forpliktelsen, men ta kontakt og hør med dem. Sosialkontoret kan også i mange tilfeller hjelpe til med å skaffe en oversikt over økonomien.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Ta kontakt med NAV, de har rådgivere som er pliktig å hjelpe deg, de tar kontakt med diverse kreditorer osv! Ordner det meste også evntuelle nedbetalingsordninger hvis du ikke greier å fikse alt på en gang...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Forstår deg! Alle kommuner har en gjeldsrådgiver (ofte tilknyttet helse- og sosialetaten, men ikke nødvendigvis). Her har du full rett til å be om time for bistand til en økonomisk gjennomgang. Han/hun kan hjelpe deg med å skaffe en oversikt og finne en løsning, men det er UHYRE VIKTIG at du spiller med helt åpne kort i forhold til han/henne for at han/hun skal kunne gi best mulig hjelp. At rådgiveren har taushetsplikt, trenger jeg vel ikke nevne? Så samle sammen alle papirene, gjør de notatene du tror kan være nødvendige, (bedre med for mye enn for lite), bestill time, møt opp og legg problemet fram (og forklar også hvorfor situasjonen er som den er, oftest arbeider med å finne en avdragsordning, men jeg forstår det ikke er betalingsevnen som er ditt problem) og be om hjelp til å få en oversikt. En slik time koster normalt sett ingen ting. Noen ganger må du et med en liten egenandel (1 gang, beløp omtrent som hos legen).
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Takk dere skjønne jenter;0) Skal gå å snakke med dem imorgen den dag,takk for gode råd som jeg trengte så inderlig;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå