Gå til innhold

Gratinert mat i form, noen gode tips? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slampen hadde lyst på det i dag, og jeg er litt tom for ideer :o) trenger ikke være barnevennlig

Videoannonse
Annonse
Gjest biss med twins
Skrevet

Noen forskjellige:

Kok pasta, skjær opp pølser og putt i en smurt form, tilsett frosne grønnsaker og pastasaus, jeg tar potetmos med litt fløte og ost på toppen..men kan godt ta uten potetmos. I ovnen ved ca 200 grader, rundt 25-30 min.

Stek kjøttdeig og legg i form med frossen brokkoli, lag bretagne saus og visp inn to egg, hell over i formen og riv ost på toppen. Ca 20 min 220 grader.

Skjær opp gulrøtter, blomkål og purre, kok ett minutt før du legger i formen, legg i 4-5 laksefileter. Press ut saft av en appelsin og hell over, pepre og salte. Del opp en appelsin i båter og legg mellom filetene. Stekes til fisken er knapt gjennomstekt.

Skrevet

Purre i bunn, så torskefilet i biter, hell over dolmio blandet med creme fraice og topp det med ost. Serveres med pasta, ris eller potet.

Eller:

Purre og paprika i bunn, så biter av grillet kylling eller stekt kyllingfilet, hell over chunky salsa blandet med creme fraice og topp med ost. Server med pasta eller ris og salat.

Skrevet

Stekt kylling i biter pluss noen stekte grønnsaker (f.eks løk, paprika og sopp) i en ildfast form, hell over en kyllingsaus (vi er glad i bretagne sausen fra pose), ost på toppen og gratiner.

Server med pasta eller ris, salat og litt godt brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...