Gå til innhold

kvalme...hvor ofte spise for å ikke bli kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ofte kvalm på ettermiddagene, og det gir seg ikke før jeg legger meg på kveldene. Noen sier at man må spise regelmessig for ikke å bli kvalm, og da lurer jeg på hvor ofte da? I dag har jeg prøvd å spise hver 3.time, men dette fører bare til at jeg aldri er sulten!!

Skal spise middag snart, men er jo ikke sulten da jeg spiste i ett-tida...

er det sant at å spise regelmessig hjelper mot å ikke bli kvalm?og hva spiser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har normalt sett en ekstremt fininnstilt sultfølelse som slår ut etter 3,5 - 4 timer. Da blir jeg vanligvis litt uvel hvis jeg ikke får spist med en gang (når jeg ikke er gravid). Nå som jeg er gravid har denne "syklusen" kortet seg ned noe, og jeg blir enda mer intenst sulten og kvalm hvis jeg ikke spiser. Mitt råd er å spise ca hver 3. time, men prøv å begrense mengden du spiser hver gang. Du trenger ikke nødvendigvis føle sultfølelse, for hos meg er det ensbetydende med kvalme, men spise lite nok hver gang til at du får i deg mat hver 3. time. For meg holder det at jeg spiser feks 2 skiver brød til frokost - en til to yoghurter/evt en youghurt og en banan etter ca 3 timer - lunsj (salat eller brødskiver her på jobb) og så rundt 15 (eller 3 timer etter lunsj) spiser jeg nok en youghurt/litt frukt/knaskerøtter/andre "bend it" grønnsaker (fåes i meny i porsjonsposer, genialt!). Så spiser jeg middag rundt 17 - 18, og kanskje knekkebrød eller noe lignende før jeg legger meg.

Som du ser spiser jeg ca annenhver gang mye og lite, som gjør at jeg hele veien er "sulten" nok til å få ned maten, men aldri så sulten at det bikker over til kvalme.

Apropos, nå må jeg gå å spise merker jeg:)

Lykke til!

Skrevet

jeg blir også fryktelig kvalm og kaster opp dersom jeg ikke spiser ofte. jeg er ikke flink til å spise mye hver gang fordi jeg egentlig blir kvalm av å spise også, men kvalmen gir seg så fort jeg har fått i meg maten og ligger litt stille. jeg spiser også ca hver 3. time, noen ganger oftere. innimellom spiser jeg bare et eple, en yoghurt eller et annen mini-måltid, men det holder kvalmen unna hvertfall:)

Skrevet

Jeg spiser tvert jeg begynner å kjenne denne kvalmen komme snikende jeg.. Er ikke kjempekvalm da, men littegrann. Hjelper veldig å bare ha i seg noe.

Skrevet

Jeg spiser hver halvannen time. Etter det begynne rjeg å brekke meg til jeg får spist noe. Kjempetungvindt og jeg er jo ikke akkurat sulten. Jeg kan fremdeles være stappmett fra forrige måltid og samtidig bli kvalm som om blodsukkeret er nede og jeg bare må spise for ikke begynne å spy. Slitsomt ;-/ Men verdt det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...