Gå til innhold

Kaloriforbruk ved amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye kalorier man forbruker ved amming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... tydeligvis ikke mange nok! Amming fungerer dårlig som slanking her i gården...

Skrevet

Jeg har hørt 700 kcal i den perioden du produserer mest melk. Som for de fleste vel er rundt 4-6 mnd. Dvs før fast føde. Her kompenserte jeg nok med mer mat. Spesielt søte ting. Nå som jeg har sluttet å amme, har jeg gått ned i vekt:) Har ikke lenger lyst på mat hele tida.

Skrevet

Håper det samme skjer med meg, LilleElla... Søtsuget har nok ødelagt mye for vektnedgangen hos meg. Dessuten regner jeg med det blir enklere når jeg begynner å jobbe igjen, og har faste spisetider og ikke sitter i umiddelbar nærhet av kjøleskapet halve dagen. :)

Skrevet

i følge mange slankersider så er det 500 kalorier.. på meg er det +500, det er jeg sikker på! jeg legger bare på meg jeg, selv om jeg spiser fornuftig... hm... får satse på at det kommer seg etterhvert;)

Skrevet

første gang jeg fikk barn,da var jeg 19 år,og da ble jeg så sykt tynn av amminga at det var fælt! men ikke denne gangen nei! ser ennå gravid ut føler jeg hehe,og jeg fødte for 5 mnd siden...for å ikke snakke om di S***** cellulittene jeg har fått! BLÆÆÆ-( ikke det at jeg gjør så fryktelig mye for å stramme opp denne kroppen heller da,men er vel lov å håpe at alt blir lekkert igjen av seg selv?? ;P )

Skrevet

Mener jeg leste på ammehjelpen.no at en normalt aktiv kvinne som ammer trenger ca 2200 kalorier i døgnet, det er vel bare 2-300 flere enn gjennomsnittet hos de som ikke ammer?

Husk også på at det er ganske vanlig at kroppen skrur ned forbrenningen de første månedene etter fødselen for å være sikker på å få nok næring til å produsere melk. Det har med stoffskiftet og hormoner å gjøre..

Det er flere som beholder ekstrakiloene til etter ammeperioden er over enn som raser ned i vekt pga amming.

Jeg har ikke klart å kvitte meg med de siste 5 kiloene etter svangerskapet før etter jeg har sluttet å amme med noen av mine, så det stemmer hos meg ihvertfall.

Skrevet

400 kalorier pr dag får en ekstra om en skal holde vekta og amme samtidig.

Skrevet

ok, ser ut som 300-400 er rundt det folk har hørt da :)

jeg følger kaloriene på vektklubb.no og finner ikke noe om amming, sjø :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...