togutter Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg jobber som sykepleier, og har ganske ulik lønning fra mnd til mnd, kommer ann på hvor mye ekstra jeg jobber... Nå driver jeg og skal fylle ut dette skjemaet, og lurer på der man skal skrive bruttoinntekten (brutto mndslønn), kan jeg da velge å skrive brutto lønnen fra en mnd med best lønn? Så lenge det er innen ti mndrs grensa?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Så¨lenge en har variabel lønn trodde eg en skulle regne gj.snitt fra tre sammenhengende måneder eg (i løpet av 10 mndene da)...e sånn i mye aent lignende i allefall vett eg.. Men eg e ikje sikker gitt...står det ikkje på nav sine sider?
togutter Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2009 okei.. godt mulig det er slik ja.. Har bare en liten fast stillingsprosent, så jobber en del ekstra ved siden.. så noen mnder er det mye jobbing, andre svært lite.. Så for å komme best ut av det, så tenkte jeg at jeg kunne føre opp bruttoinntekt fra en av de bedre mnd.. Finner ingenting om det på NAV, men skal ringe hovedkontoret i morgen å høre med de.. Ellers takk for svar:)
AdrenaLine Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Arbeidsgiver skal også fylle ut et skjema og der står det hva du tjener. Jeg jobber som deg og min arbeidsgiver tok grunnlønna pluss et snitt av alle ub-tilleggene mine for en viss periode. Overtid kommer ikke med...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har det likt som deg, har 75 % stilling, men jobber ekstra. Skal sende inn lønnslippene for de siste 6 månedene sammen med søknaden så får de regne det ut selv. Fikk beskjed om å skrive "variabel" i feltet for lønn.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Jeg lurer også på dette. Vi så litt på det papiret i går, og jeg har fast vikariat på 60 % og jobber som besøkshjem ved siden av. Lønningene mine varierer veldig fra mnd til mnd. Vi valgte å ikke skrive noe i det felte der, men forklarer i tilleggsopplysninger at vi legger ved noen lønnslipper så lar jeg det være opp til dem å regne ut.. Vet ikke om det er riktig så jeg er veldig spent på hva du får som svar i morgen når du ringer til NAV. Kunne du ha skrevet her hva du får beskjed om å gjøre ?
jente09+gutt11 Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Jeg hadde også bare en lav stillingsprosent, men avtalte time med de på NAV, og fikk de til å hjelpe meg å fylle ut, har tre jobber, og jobbet endel over 100% (ikke overtid) til sammen. Når han på NAV hjalp meg fylte han faktisk ut brutto lønna for den beste måneden min på de forskjellige jobbene (hadde med lønningsslipper for ett år tilbake). Han sa jo at uansett skulle jo NAV ha opplysningene fra arbeidsgiverene, så det hadde ikke så mye å si sa han.. Men har ikke fått svar på hvor mye jeg kommer til å få utbetalt enda, for en av arbeidsgiverene var ALT for seint ute med å levere opplysningene:( Å første permisjonsdagen min er idag.. Hadde vært veldig fint om du oppdaterte på hva de sier når du ringer inn i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå