Gå til innhold

Kan man miste hår av å stresse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller trenger jeg bare mer B-vitamin? Det raser jo av her jo... (jeg er ikke gravid eller ammer).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan miste hår av stress..det er desverre sannheten. Om du stresser mye nå, så kan du prøve å slappe av litt-ikke lett, jeg vet det..snakk med legen din, kanskje han kan hjelpe deg.

Skrevet

Hei. Joda - det å miste hår viser seg ofte å være første tegn til stress (nå tenker jeg ikke på naturlig hårafall hos menn). Det vil som oftest være i en periode og det vokser ut igjen. For å slippe mer hårafall kan du enten finne årsaken til stresset og prøve å fjerne stress-elementet eller også høre med en frisør om hårprodukt som stanser hårafall (dette er relativt dyrt og er ettersom jeg har skjønt en kur).

Lykke til. :)

Skrevet

...en ting til. Du skriver at du ikke er gravid eller ammer, men har du født for noen måneder siden? Jeg mistet mangder av hår etter ca. 4mnd og kjenner flere som har opplevd det samme. Nå - snart 4 mnd etter - kommer det tilbake og det ser ut som jeg har små hårbusker på siden av hodet... ;)

Skrevet

Nei, ikke direkte, det er gammel og seiglivet overtro. Men stress kan redusere almenntilstanden. Redusert almenntilstand over lengre tid kan medføre hårtap utover "naturlig utskifting".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...