Gå til innhold

Til Kroatia med 6 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia.

Vi vurderer å reise til Kroatia i august. Da er jenta vår 6 mnd gammel.

Så lurer jeg må noen ting.

Hvilken solkrem er god? og hvilken faktor er best?

Er det lurt å ha med egen trille?

Bør vi ha med reise seng?

Hvordan koker jeg flasker der nede? Eller trengs det ikke å koke dem lengre når hun er 6 mnd?

Bør jeg ta me kartong mme (ferdigblandet) eller pulver?

Hvor lenge kan hun være i solen omgangen?

Skal hun bade med bleie?

Hvordan blir flyturen?

Hehe mangen spørsmål. Men trenger virkelig svar på dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på tenerife når mini var 5 mnd.

Dr. Hautcha eller noe sånt som man får kjøpt på helsekost er en bra solkrem uten farlige tilsetningsstoffer.

Vi hadde med vår egen vogn

Fikk reiseseng på hotellet (var sunwing, men vil tro de fleste hoteller har det) Er jo bare å ta en telefon eller sende mail til hotellet.

Kokte flaskene i kjeler i leiligheten, evnt ta med deg sånn micro sterilisator da de fleste hotellrom har micro.

Hadde med mme pulver for hele oppholdet, og termos og pulverdispensere.

Lot ikke lillemann være noe særlig i solen, unnttatt når han badet, da var det uungålig. Lå under parasoll.

Bør bade med badebleier

Flyturen for vår del gikk supert. Han sov litt i fanget og litt på matbrettene på noen puter. :-) Hadde med noen nye, spennende leker som han holdt på med, ellers gikk han fra fang til fang (vi var flere som reiste) Men fikk flaske og smokk når vi tok av og landet, ikke noe problemer med dotter i ørene heldigvis.

Skrevet

- vi kjøpte solkrem på apoteket, for barn, faktor 40. Gikk helt fint - men vi prøvde også å skjerme huden for sol vha klær det meste av dagen, og unngikk sola midt på dagen etc. Vi hadde ham i skyggen nesten hele tiden. Husk solhatt!!

- vi hadde med trille, og var glade for det - trilla på hotellet (Happy Baby med Ving) var bedre egnet for eldre barn, bl.a. ingen sovestilling. Ville absolutt hatt med egen trille, særlig for en så liten baby!

- hør med hotellet om de har babyseng. Jeg har vært i Kroatia før, og har sett at det er babysenger i gangen, så de har det mange stede

- ville tatt med mme-pulver, jeg - du trenger jo MYE ferdigblandet for en uke! Prøv å finne et sted hvor det er en kjøkkenkrok på hotellrommet, da kan du jo koke flaskene

- flyturen var helt grei for oss. Vi fikk med oss bilsetet inn i flyet (ingen selvfølge), og han satt i det nesten hele turen (minus opp/ned, da må du ha babyen på fanget). Han sov deler av turen, det ble mye mindre skriking enn vi hadde forventet/fryktet. :) Det er også stelleplass på toalettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...