Gå til innhold

Vask av barneklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knotten er nå 8 mndr og vi har til nå vasket hans klær for seg selv. Men hvor lenge gjør "folk flest" dette? Når begynner dere å vaske babyens klær sammen med den øvrige familiens klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager gjør du det? Jeg har vasket klærne til barna sammen fra dag en.

Hvis det er bløtemiddel du er redd for så kjøper du sånne små baller som gjør tøyet mykt. Funker kjempebra.

Og så bruker du et vaskemiddel som hele familien tåler.

I alle dager! Det der har jeg aldri hørt før.

Skrevet

Barnas klær har jeg vasket sammen med mine egne fra dag 1.

Skjønner ikke poenget med å skille.

Bruker jo de samme vaskemiddlene, de samme programmene og den samme tempraturen....

Skrevet

Jeg vasker også babyen klær for seg selv. Hun er 7 1/2 mnd og det kommer jeg til å forsette med en stund til. Inbiller meg at klærene holder seg bedre og de ikke forsvinner i mengden.. De er jo så bitte små disse sokkene deres. Føler at jeg holder oversikten på hva som er til vask lettere.

Skrevet

He, he dere er tydeligvis førstegangs!

Skrevet

"Folk flest" vasker ikke barneklær separat i det hele tatt.

Skrevet

Jeg vasker mye av babytøyet på 60 grader da det blir mye søl og det kommer av og til avføring på det. Tar det sammen med håndklær og sengetøy. Vasker aldri mine eller mannens på 60, de tåler jo ikke det.

Skrevet

Nei nei - ikke førstegangs :) Er ei "gammel kjerring" med første småbarn for over 20 år siden. Og da var det faktisk (tro det eller ei) helt vanlig å vaske babyklærne for seg selv :))

Men kan antakelig da slutte med dette nå (tji-hi)

Gjest Rispondi
Skrevet

Vasker alt babytøyet for seg selv, så her går maskin og tørketrommel i ett. Kommer nok til å fortsette med det en god stund.

Skrevet

Datteren min er snart 4 år, og klærene hennes blir fortsatt vasket for seg selv. He, he. Er visst hysterisk jeg da, ifølge enkelte her ;-)

Skrevet

Jeg vasker både barnas og våres klær på 60 grader, jeg. Ikke noe som har krympet hittil. Og alt blir skinnende RENT!

Tar alt av truser, håndklær, bukser og gensere, sokker o.l. sammen. Skjønner egentlig ikke hvorfor ikke andre gjør det. Lin og ull er vell nesten det eneste jeg tar på 30/40 grader.

Skrevet

Øh, fra dag 1.

I all verden, ikke rart folk vasker mye tøy. Det kan da umulig bli fulle maskiner med sånt smått tøy? Lite miljøvennlig. Her vaskes kun stappfulle maskiner, sortert etter et sinnrikt system, men hvem som eier klærne har ingenting å si.

Skrevet

til dere som vasker baby klærne for seg selv: hvorfor gjør dere det? ikke kritikk, er bare nysgjerrig, kanskje jeg bør begynne med deg?

Skrevet

til dere som vasker baby klærne for seg selv; hvorfor gjør dere det? ikke kritikk, bare nysgjerrig... kanskje jeg også bør begynne med det...?

Skrevet

Her blir alt vasket i en herlig røre av mine, dine og våre klær ;) hehe.. I tillegg er jeg så "gæern" at jeg vasker det meste på 30/40 grader. Sparer miljøet og - tro det eller ei - alt blir faktisk rent i dette huset også ;)

Skrevet

Har aldri vasket baby/barneklær for seg selv. Med snart 3 barn i huset fylles vaskemaskinen opp før den settes på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...