Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil ha hund, men jeg rett og slett og helt ærlig ikke liker hunder. Syns ikke det er riktig av oss og skaffe oss hund bare fordi han så gjerne vil. Han mener jeg er egoistisk. Men er det ikke like egoistisk å ikke bry seg om jeg faktisk har lyst på hund?

Jeg er redd hunder og liker ikke. Liker dem sikkert ikke fordi jeg er redd dem, og da er det jo ikke greit å bo sammen med en hund vel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig.

Barn og kjæledyr er ting man må være enige om før man anskaffer/får, da det tar mye tid, er mye arbeid, koster endel penger både å anskaffe og ha, og påvirker/angår alle i husstanden. (Du må jo omgås dyret hver dag selv om det er mannen din sin hund).

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Selv om han sier at det er hans hund må jo du vaske etter slevjekjeften og stinkbomba. Hår og lort som dyret drar med seg inn også. Hvis du i tillegg er redd og ikke liker dem synes jeg det er mye å forlange. Det er ikke bare bare å reise bort eller planlegge ferie med et dyr så det går jo utover deg også. All den tiden han vil bruke på dyret med å gå tur ol går jo utover familien. Jeg synes heller ikke at små barn barn skal være med hunder, men det er min personlige mening. Hva om det var omvendt? Hadde han sagt ja til hund om han hadde vært redd og du absolutt ville ha? Og du hadde vel tatt hensyn til hans redsel?

Skrevet

Skal man gå til anskaffelse av en hund, må man enige om det! Det er kjempekoselig å ha hund i familien, men det gjelder selvfølgelig ikke hvis man ikke liker hunder!! Dessuten er det mye jobb og ansvar. Jeg synes absolutt ikke du er urimelig, det høres mer ut som det er han som er uansvarlig og egoistisk!

Skrevet

Jeg er mannen din, og min mann er deg. Du er ikke urimelig, men kanskje når barna er ute av redet og dere har mye tid til overs kan han få hunden sin? Hund, når en har barn i familien spesielt, er et familieprosjekt. Det tar tid mht. planlegging, vask, tur og ikke minst er det dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...