Gå til innhold

sint sint sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle i ul på torsdag, ville da vært 19+4 (bitteknøttlite sykehus med fødestue hvor de bare har to jordmødre som kan med ul og hvor de bare gjør dette på torsdager....) så fikk jeg telefon i dag om at timen min er utsatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en hel uke!!!!!!!!!!!!!!!!!! so mvil si at jeg da vil være 20+4 når jeg endelig får komme. er så irritert over at de ikke kan være litt fleksibel og fikse det til så jeg får komme en annen ukedag. vil mest legge meg ned å grine, hadde gledet meg så. dessuten er jeg redd for å få feil termin siden jeg da vil være flere uker over tiden som er best å sette termin i...

har også hatt masse stress med å skaffe barnevakt og bytta arbeidsdag... skuffelsen er formidabel!

flere som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med nr 2 var jeg på UL i uke 22, fastlegen hadde glemt å sende henvisning.. sønnen min ble født 1 uke før termin. så de bomma ikke veldig, i og med at det er 14 dagers slingringsmonn

Skrevet

men om en har behov for igangsetting kan det bety krise ettersom en ikke blir satt igang før 14 dager over (og om en da er allerede uke på overtid....)

Skrevet

Du kan jo evt reise på privat ul om det er mulig?

Skrevet

det blir dyrt det... må reise bort å være en hel dag da

Skrevet

Skjønner at du er sint, men det er kanskje gode grunner til at du måtte utsette.. Noen som trengte timen mer enn deg f.eks. Eller sykdom.

Men som sagt, forstår godt at du er sint! Er ikke noe gøy å bli skuffa.

Det fine er nå at du kan glede deg enda en uke!

Tenk positivt?

Skrevet

skjønner godt frustrasjonen din altså, var faktisk 20+4 selv da jeg fikk ul, irritert selv. Privar ul sa i uke termin 29 sept, men på den siste ble det 19 sept, så egentlig greit med 10 dager før, bedre det enn etter for babyen sin skyld.

Ang jobb har jeg hørt man har krav på fri fra jobb dersom man skal til jordmor el liknende.

Skrevet

Vill gjetting, men kan det være Kongsberg sykehus, mon tro? Lykke til med ultralyden uansett, blir sikkert moro selv om jeg skjønner godt at du ble skuffet over utsettelsen!

Skrevet

Jeg hadde også ul i uke 20 eller no sånt, og ble satt frem i forhold til den private jeg hadde vært på. Termin 4 juli i stedet for 16 juli som jeg hadde først.. (var innom 11 juli også noen uker før ul på sykehuset)

Så kan godt hende du blir satt frem. Og det er mye morsommere :-)

Skrevet

Skjønner at det er frustrerende, men tror ikke det har så mye for seg å bli sint. Som du sier så er det kun 2 jordmødre som kan ta UL, da er det ikke lett å være fleksible og la deg komme en annen dag. Antagelig så er timen utsatt pga sykdom eller at noen trenger timen mer enn deg.

Uansett så er det jo ikke sent med UL i uke 20+4? Anbefalingen er uke 18-20, så du vil jo ikke være flere uker over mest gunstig tid...?

Med førstemann var jeg på UL når jeg var 20+2, denne gangen når jeg var 19+1. Var ikke noen forskjell :)

Dessuten skal du ikke være nødt til å bytte arbeidsdag, ved all undersøkelse som har med graviditet å gjøre har du krav på fri med lønn!

Lykke til :)

Skrevet

er ikke det sykehuset nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...