msunicorn Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Holder så smått på å innføre grøt til jenta mi på 6 mnd. Hittil har hun fått en dobbel smaksprøve etter amming en gang om dagen. Prøvde å blande en full porsjon idag å det var ganske mye! Så den dagen hun skal ha en hel porsjon kan hun vel ikke amme til hun er fornøyd først!...vet dette med grøtinnføring er diskutert i hytt og pine men...etterhvert må vel et grøtmåltid erstatte et mm-måltid...eller grøt først og tilby pupp etterpå?.........Så til dere som ammer og har innført grøt...hvor mye grøt spiste/spiser deres barn i starten?
AO3 Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har aldri kunnet gi både mm og grøt til samme måltid. Får han grøt først, tuller han bare med puppen. Får han pupp først, vil han ikke ha grøt. *sukk* Han spiser ganske mye grøt nå (7,5 mnd), men mengden grøt han vil ha til et måltid varierer VELDIG - fra et par skjeer, til at jeg må blande en ny posjon! Prøv deg fram, og øk grøtmengden gradvis. De første ukene var det ikke så mye grøt som gikk inn, mesteparten havnet på smekken...
annemor80 Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Vi har forsøkt litt forskjellig; i begynnelsen prøvde jeg med grøt først, og så pupp, men da ville hun ikke ha puppen. Så byttet jeg om på rekkefølgen, og da spiste hun mindre grøt. Men jeg vil gjerne ha måltidene inn i faste rutiner nå, så jeg begynte rett og slett å vente tre timer mellom måltidene. Pupp først, og så grøt så mye hun orker, og så ventet vi tre timer, selvom hun ble sulten. (Det skal sies at jenta mi er meget velfødd, så ikke sikkert dette er å anbefale på tynne babyer.) Etterhvert har porsjonene gått seg til, så nå spiser hun så mye hun vil ha pupp, og en hel porsjon grøt etterpå, og er fornøyd til neste måltid om tre timer. For meg har dette fungert helt supert, jeg var sååå lei av å amme i hytt og pine, og var veldig bestemt på å få en bedre måltidsrytme da vi begynte med fast føde! Mitt tips er å være tålmodig og konsekvent, de trenger tid på å venne seg til grøten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå