Gå til innhold

Sutrete/masete (snart) 2åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 2 som er så sutrete og masete på meg (mye bedre med pappaen og andre). Hun skal ha oppmerksomheten min hele tiden når jeg er i nærheten, jeg får ikke snakke med noen andre, da kommer helt opp i ansiktet mitt og roper: "hei, mamma! mamman min! min mamma, hallo!!!!" (det er jo litt morsomt, hun har humor, men utrolig slitsomt og også flaut)

Vi kan ikke ha det sånn, men hvordan få henne til å slutte? Bare overse henne i en periode? Eller snakke, forklare, trøste...? Føler vi har prøvd det siste LENGE, uten bedring. Kanskje må hun bare lære "the hard way" og bli sint og lei seg en stund? Hun skjønner opplagt hva vi mener, for nå lager hun sutrestemme "på kommando" og ler etterpå...

På lørdag var vi på tur med noen venner, og da hang hun på meg hele tiden, sutret og ropte og HYLTE etter hvert, så da måtte vi dra hjem. Da kjente jeg for første gang at det kokte skikkelig i meg, og jeg sa til henne at nå var mamma sint. Hjemme var hun strålende blid igjen, for da hadde hun jo mamma for seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...