Gå til innhold

Venner som omtaler jenta mi på 5. mnd som 'den'......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ei av mine beste venninner holdt jenta mi (har ikke møtt henne så ofte etter fødselen), men når hun skulle gi henne tilbake sa hun; 'her er den'. Flere slike lignende episoder med venner har jeg opplevd. Sier ikke noe til dem, men blir faktisk veldig irritert. Skjønner de ikke at det er et individ og at det er datteren min de omtaler?? De har ikke barn selv, men det kan da ikke være så vanskelig å kalle henne det hun heter??? Hun er jo en person!! Kjefter litt her inne jeg, siden jeg ikke gidder å kjefte på de......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, men de mener nok ikke noe med det.

Var litt sånn i begynnelsen her, etter 9 mnd med å si " Nå sparka den" osv, så var det litt rart når hun kom ut og vi plutselig skulle kalle henne noe annet.

Er nok ikke noe annet enn at de har tenkt på henne som "babyen", altså "den" som babyer ofte blir kalt i magen, men så har de ikke sett dere så ofte så de tenker fortsatt som de gjorde når du var gravid

Skrevet

ser ikke poenget..hun er jo en baby, og en baby omtales som "den."

Skrevet

Omtales en baby som "den"? Jøss... Ikke i min omgangskrets iallefall, og hadde noen kalt jenta mi "den", så tror jeg at jeg hadde poengtert at hun faktisk var et menneske på likt nivå som den som sa det, OG at hun faktisk var datteren min. Ikke noe surt eller noe, men bare sagt det.

Ærlig talt.

Skrevet

Helt enig! veldig irreterende. Folk har og sakt "det" til henne. Syns det er veldig plagsomt å irreterende. Men jeg sier heller ikke noe. Kanskje vi burde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...