Gå til innhold

Hvor mye kan jeg trene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke pleid å trene noe særlig før jeg ble gravid..

men ønsker gjerne å gjøre litt mer av det nå, for å holde meg i form osv.. men hvor mye kan jeg gjøre utav det uten det kan ta noen skade?

er 23 uker på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den gyldne regelen er at man ikke skal trene mer i svangerskapet enn kroppen var vant til fra før. hvis du ikke er vant til å trene fra før av så er det et kjempe alternativ å gå turer i raskt tempo.( dette er faktisk veldig undervurdert!) Svømming er også fint, da du blir nesten vektløst og ikke overbelaster kroppen. men hvis du har lyst å trene på senter vil jeg anbefale timer uten hopping, eller sykling... bare å ha styret litt høyere enn du vanligvis ville ha gjort =) å lytt til kroppen din, ikke gjør noe som føles ubehagelig...

lykke til med treninga hilsen instruktør =9

Skrevet

Mine trenere og lege sier det bare er å trene i vei. Tren så mye du vil, det er bare positivt for deg og fosteret. Selv har jeg begynt å gå til jobben i tillegg til den vanlige treningen jeg gjør. Jeg trener ca 10 timer i uken og trives godt med det :-) Noen vil påstå at man skal være veldig forsiktig, ifølge den eldre garde er det jo mindre farlig å drikke vin enn å trene i svangerskapet.. Dette er bare tull mener jeg. Det er aldri for sent å trene, bare husk å tilpasse nivået til der du befinner deg idag. Og har du ikke trent så mye før, vil det ikke si at du skal sitte stille hele veien! Det sier seg selv at du da kan øke mengden, om kroppen kjennes bra. La ikke magen hemme deg!! La den være til inspirasjon istedet. Lykke til med treningen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...