Gå til innhold

halsbrann, noen som har tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har aldri hatt halsbrann før, men nå har jeg det. er det noe som hjelper mot det? for behagelig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, halsbrann er slett ikke behagelig nei, var selv veldig plaga med det på begge mine tidligere svangerskap. Jeg synes melk fungerte bra, men brukte i tillegg noe som heter novalucid på apoteket som lindret godt.

 

Fant noe som ellers kanskje kan hjelpe:

Ta en ostebit og tygg lenge på den til man har opparbeidet mye spytt i munnen.

Svelg litt av spyttet og tygg videre så svelger man litt til.....fortsett slik i noen minutter så vil halsbrannen avta og forsvinne. Ta gjerne en ostebit til.

Det er spyttet som nøytraliserer syret som forårsaker halsbrann så det er tygginga som er viktig, ikke så mye ostebiten!!!!

 

Har også hørt at noen har blitt hjulpet med alkoholfritt øl, etter tips fra jordmor faktisk ;) Andre tips er Club Soda, eller å blande ut en teskje natron i vann og drikke dette. Eller nyco fruktsalt.

 

en må bare prøve seg frem og se hva som virker;)

 

Masse lykke til, håper du finner noe som lindrer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Var plaget med halsbrann i forrige svangerskap og da hjalp det å spise loveharts ( slike godteri drops). :) fikk også tak i noen sugetabletter på apoteket som hjalp. Håper noe av dette hjelper deg :) Det er kjempe ekkelt å ha halsbrann :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...